جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین زارع زاده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: مردم ما باید امروز به سمت وقف هایی بروند که مورد نیاز مردم می باشد وقف هایی که در جهت علم و فناوری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد صبح امروز در نشستی با حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه شهرستان مهریز با بیان اینکه اوقاف، مردمی ترین نهادی است که اقشار مختلف جامعه باید به آن اعتماد پیدا کرده و از مصارف نیات واقفان با خبر شوند، گفت: موقوفات مهریز یک هزار و ۳۱۷ مورد می باشد که شامل قریب به سه هزار رقبه می باشد که از این تعداد دو هزار و ۹۸۱ رقبه به اصطلاح متصرفی می باشد؛ به این معنا که اداره اوقاف شهرستان مهریز اداره کننده آن بوده و مابقی بر عهده متولیان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین زارع زاده با بیان اینکه در سال گذشته 9 وقف در این شهرستان به ثبت رسیده است، ابراز داشت: این تعداد، رشد خوبی در کلیت استان و شهرستان بوده و نشان گرایش مردم به وقف است و در چند ماه گذشته، 2 موقوفه جدید در شهرستان مهریز داشته ایم.

وی گفت: مردم ما باید امروز به سمت وقف هایی بروند که مورد نیاز مردم می باشد؛ وقف هایی که در جهت علم و فناوری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین زارع زاده خاطر نشان کرد: افرادی که تمکن مالی داشته و تمایل به انجام کار خیر دارند باید در حوزه وقف سرمایه گذاری نمایند؛ چراکه استفاده مادی و معنوی برای آنان داشته و سبب زنده شدن وقف و موقوفه می باشد و از این حیث شهرستان مهریز بعد از شهرستان یزد موفق به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی شده است و در حال حاضر دو پروژه در دست اقدام می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد اضافه کرد: بعضی از اسناد و مدارک موقوفه روستاها در ادارات اوقاف نیست و عده ای از افراد که سند و مدرک مال وقفی دارند نسبت به تحویل آن اقدام کنند تا موقوفه در معرض گم شدن و نابودی قرار نگیرد.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه مهریز نیز در این نشست با تأکید بر توجه همه مردم و مسئولان به موقوفات، گفت: اجرای امینانه نیت واقف بسیار مهم و حساس است و اداره اوقاف احیاء موقوفات مهریز را با جدیت دنبال می کند.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی اوقاف در سطح شهرستان مهریز باید پررنگ تر شود، افزود: در موضوع اجرای نیت واقف حساسیت بالایی وجود دارد که ما از آن مطلع و آگاهی داریم.

انتهای پیام313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha