جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت ابوطالب

حوزه/ آستان مقدس حسینی در راستای احیای میراث عموی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) از برگزاری همایش بزرگ بین المللی حضرت ابو طالب(ع) در کربلای معلی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» آستان مقدس حسینی در راستای احیای میراث عموی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، از برگزاری همایش بزرگ بین المللی در کربلای معلی در آینده نزدیک خبر داد.

شیخ مشتاق المظفر، مدیر مجمع علمی امام حسین (علیه السلام) وابسته به آستان حسینی گفت: این مجمع بر اساس اصول پژوهشی علمی برای زنده کرده میراث حضرت ابوطالب (ع) و اثبات اسلام و ایمان ایشان کار می کند.

مجمع علمی امام حسین (ع) یکی از برجسته ترین مراکز علمی و پژوهشی در عراق است که به تحقیق میراث اهل بیت (علیهم السلام) و احیای آن اهتمام می ورزد.

شیخ المظفر افزود: هیئتی از سوی این مجمع برای بحث و گفتگو با "جمعیت لبنانی عراقی صداقت" در خصوص این طرح به بیروت پایتخت لبنان رفته است.

وی تصریح کرد: این جمعیت از مراکز مهم علمی فرهنگی لبنان است و فعالیت های علمی مختلفی در زمینه تنظیم میراث و زندگی نامه علما و شخصیت ها دارد.

مدیر این مجمع با اشاره به اینکه آستان حسینی قصد دارد همایشی بزرگ و گسترده پیرامون میراث حضرت ابوطالب(ع) با مشارکت گسترده بین المللی برگزار کند، تصریح کرد: از مؤسسه ابو طالب (ع)، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، محققان، پژوهشگران و شعرایی که در خصوص این شخصیت بزرگ مطلب نوشته اند، دعوت به مشارکت خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha