جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 424032
۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
دیدار شیخ الازهر و السیسی

حوزه/ روز گذشته احمد الطیب شیخ الازهر با عبدالفتاج السیسی رئیس جمهور مصر دیدار کرد و طرفین در این دیدار درباره تلاش های الازهر برای اصلاح گفتمان دینی و افکار انحرافی گفت‌وگو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته احمد الطیب شیخ الازهر با عبدالفتاج السیسی رئیس جمهور مصر دیدار کرد و طرفین در این دیدار درباره تلاش های الازهر برای اصلاح گفتمان دینی و افکار انحرافی گفت‌وگو کردند و شیخ الازهر به بیان برنامه های خود و علمای الازهر و همچنین فعالیت های کاروان های تبلیغی الازهر که در جهت مبارزه با اندیشه های افراطی صورت می گیرد، پرداخت.

شیخ الازهر همچنین گزارشی از فعالیت های الازهر در زمینه های دینی، علمی و فرهنگی پرداخت و تاکید کرد الازهر تمایل دارد در مسائل اجتماعی مختلفی که پیش می آید نظر خود را اعلام کند.

در این نشست همچنین راه های تقویت کاروان های تبلیغی الازهر در کشورهای خارجی بررسی شد تا این کاروان ها بهتر بتوانند به نشر ارزش هایی همچون همزیستی مسالمت آمیز و احترام به دیگران بپردازند و پیام صلح را میام مردم منتشر کنند.

شیخ الازهر در این دیدار همچنین خواستار فراهم شدن امکانات لازم برای افزایش تعداد دانشجویان بورسیه از کشورهای خارجی شد، تا این دانشجویان بتوانند در مصر تحصیل کنند و الازهر نیز بتواند مؤسسات آموزشی و تبلیغی خود را تقویت کند.

احمد الطیب افزود: الازهر فعالیت هایی نیز در زمینه گفت‌وگوی ادیان در سطح بین الملل دارد و در این زمینه به ارتباط الازهر با مؤسسات فکری و دینی بین المللی در زمینه مبارزه با خشونت و افراط گرایی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha