پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدرضا برته

حوزه/ مبلغ عرصه بین الملل گفت: در بسیاری از موارد آداب‌ و رسوم غلط ملت‌ها به اسم بخشی از تعالیم دین اسلام به مردم عرضه می‌شود که بسیار غیرمنطقی و غیرعقلانی است؛ باید نسبت به شناخت صحیح دین گام‌های مؤثری برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام محمدرضا برته امروز در گردهمایی فعالان عرصه تبلیغ برای گردشگران خارجی که در قم برگزار شد در سخنانی گفت: با شناخت درست از مبانی توریست‌ها و تسلط بر افکار و فرهنگ غالب آنها می‌توان استفاده‌های مثبتی در راه تبلیغ انجام داد.

وی افزود: می توان در پاسخ به شبهات گردشگران خارجی فرض‌های دیگر مسئله مورد سؤال را نیز در نظر گرفت و به آنها گوشزد کرد که در جای خود بسیار مؤثر است.

سرپرست مدیریت رسانه و  اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: ایجاد فضایی دوستانه و عاطفی در برخورد با سؤالات و شبهات توریست‌ها از دیگر روش‌های کارآمد در ارتباط برقرار کردن درست با آنان است که سبب می‌شود، حس اعتماد و دوستی بین دو طرف ایجاد شود.

وی در بخشی دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه اسلام بزرگ‌ترین خدمت را به زنان کرده است گفت:  اسلام در شرایطی ظهور کرد که وضع زن در جهان اسفناک بود؛ اما اسلام تمامی این چهارچوب‌های جاهلانه را شکست و هویت انسانی زنان را به آنها بازگرداند.

حجت الاسلام برته یکی از دلایل خدشه وارد شدن به ساحت دین را جهل به معارف الهی دانست و بیان داشت: در بسیاری از موارد آداب‌ و رسوم غلط ملت‌ها به اسم بخشی از تعالیم دین اسلام به مردم عرضه می‌شود که بسیار غیرمنطقی و غیرعقلانی است، باید نسبت به شناخت صحیح دین گام‌های مؤثری برداشته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha