جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام غفوری

حوزه/ حجت الاسلام غفوری گفت: از طلاب انتظار می‌رود که در آینده چراغ هدایت جامعه، فقیه، عارف، فیلسوف و عالم وارسته‌ای شوند، لذا باید برنامه‌های خود را بر این ساس تنظیم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام مسعود غفوری، امروز در جمع طلاب جدید این مدرسه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه و دهه ولایت گفت: سازگارترین کاری که یک طلبه می‌تواند در کنار دروس تحصیلی خود انجام دهد، کار پژوهشی است و این کار در تقویت روح نشاط و امیدواری در طلاب حوزه های علمیه بسیار مؤثر است.

معاون آموزش مدرسه علمیه شهرستان تاکستان ادامه داد: یکی از رسالت‌های جدی حوزه‌های علمیه انجام کار علمی است و علم نیز در روایات و احادیث از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی همچنین بابیان جایگاه طلبه بودن و علم آموزی، ادامه داد: خداوند سبحان در حدیثی قدسی می فرماید "ای زمین به کسی روزی نده مگر آن که زحمت بکشد، اما یک عده من ضامن روزی آنان هستم و آنان طالبان علم هستند.

حجت الاسلام غفوری تصریح کرد: از طلاب انتظار می‌رود که در آینده چراغ هدایت جامعه، فقیه، عارف، فیلسوف و عالم وارسته‌ای شوند، لذا باید برنامه‌های خود را بر این ساس تنظیم کنند.

معاون آموزش مدرسه علمیه شهرستان تاکستان با اشاره به تلاش حوزه برای تربیت و تعلیم طلاب و نقش آفرینی در جامعه، اظهار داشت: امروز بستر لازم برای تحصیل طلبه در حوزه ها فراهم است و طلاب باید از فرصت ها به خوبی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: طلاب علاوه بر تهذیب و تزکیه نفس و فراگیری علوم دینی، در زمینه های ادبیات، فقه، اصول، فلسفه و منطق به پژوهش مبادرت ورزند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha