پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی-نماینده ولی فقیه در سمنان

حوزه/ آیت‌الله شاهچراغی، اجرای توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را تنها راه‌حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست و افزود: ولی‌فقیه دژ مستحکمی است که از جامعه در برابر تهدیدات و خطرات و آسیب‌های مختلف حفاظت و حراست می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، در دیدار با شماری از فعالان فرهنگی و اجتماعی در سطح استان سمنان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: عید سعید غدیر که در دهه امامت و ولایت قرار دارد یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان بوده که در آن عید، نعمت ولایت بر آحاد امت اسلامی تمام شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اهمیت جایگاه غدیر خم در اسلام و ترویج معارف اسلامی تصریح کرد: امروز اسلام ناب محمدی (ص) هرچه دارد به‌واسطه حرکت عظیم غدیر خم و سیره علوی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مقوله مهم، محوری و تأثیرگذاری در جامعه است که اگر اصلاح شود، بقیه بخش‌ها نیز اصلاح خواهند شد، افزود: مقام معظم رهبری همواره بر مسأله فرهنگ به‌واسطه اهمیت آن در جامعه تأکید دارند.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اهمیت در اولویت قرار گرفتن مسأله فرهنگ در برنامه‌ریزی‌ها برای جامعه خاطرنشان کرد: باید ضمن برنامه‌ریزی برای خوراک جسمی، به فکر دین و فرهنگ درست و انقلابی آنان باشیم.

وی با بیان اینکه اصلاح سبک زندگی مردم و ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی یکی از محوری‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: مقام معظم رهبری همواره در سخنرانی‌های متعدد در کنار تأکید بر تأمین معیشت مردم به مسأله اصلاح سبک زندگی مردم و ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی تأکیددارند و عمل به توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش فرهنگ باید موردتوجه ویژه و در دستور برنامه‌های فعالان فرهنگی قرار گیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر شمه‌ای از فرهنگ ناب در جامعه است، تصریح کرد: فرهنگ یاری‌رسانی و کمک به فقرا و دستگیری از ضعفا، نماز، روزه، جهاد و... تجسمی از فرهنگ ناب اسلامی است و فعالان فرهنگی در جامعه وظیفه‌دارند تا در میان دین و اجتماع پیوندی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: آحاد مردم و مسؤولان باید در اقصی نقاط کشور برای انقلاب فرهنگی در جامعه همت و برنامه‌ریزی و اقدام کنند تا مانع از نفوذ افکار انحرافی و هجمه‌های دشمنان انقلاب اسلامی به کشور شوند.

آیت‌الله شاهچراغی، اجرای توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را تنها راه‌حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست و افزود: ولی‌فقیه دژ مستحکمی است که از جامعه در برابر تهدیدات و خطرات و آسیب‌های مختلف حفاظت و حراست می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همه وظیفه‌داریم تا جدای از خود و خانواده خودمان مردم را نیز به حرکت در خط ولایت دعوت کنیم، بیان کرد: رسالت و وظیفه روحانیون، دانشجویان و اهل علم، نخبگان و مؤثرین جامعه در راستای دعوت به حرکت در خط ولایت بیشتر و سنگین‌تر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha