جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نذر

حوزه/دبیر ستاد مردمی جشن‌های غدیر در بجنورد از اطعام ۴۰ هزار نفر در جشن‌های بزرگ غدیر در این شهرستان خبر داد.

مجید نیکدل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: هم‌زمان با جشن‌های عید سعید غدیر خم بیش از ۴۰ هزار نفر در بجنورد در قالب طرح بزرگ ضیافت علوی اطعام می‌شوند.

وی افزود: این 40 هزار پرس غذا به همت جمعی از خیران، مردم نیکوکار و هیئات مذهبی شهرستان بجنورد با هدف پاسداشت واقعه غدیر و گرامیداشت سنت ائمه اطهار (ع) مبنی بر اطعام مؤمنان در روز عید غدیر، در بین محبان امیر‌المؤمنین توزیع خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی جشن‌های غدیر در بجنورد گفت: با توجه به اینکه یکی از آداب غدیر اطعام کردن است، در این مناسبت با همکاری مردم نیکوکار، هیئات مذهبی و ... به 40 هزار نفر اطعام می‌دهیم.

وی اظهار داشت: همه‌ساله طرح اطعام مؤمنین در شب و روز عید سعید غدیر در سه وعده٬ با توجه با تأکیدات ائمه اطهار(ع) برای این اقدام مبارک٬ انجام می‌شود.

نیکدل همچنین با اشاره به تقارن اول مهر و بازگشایی مدارس٬ با ایام عید غدیر گفت: در طرحی که از سال گذشته آغاز شده است٬ در جشن‌های عید غدیر خم به دانش‌آموزان نیازمند٬ لوازم‌التحریر ایرانی اسلامی٬ تقدیم و مایحتاج اولیه تحصیل آن‌ها از سوی خیرین بجنوردی تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس یک هزار و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر برای هدیه به دانش‌آموزان نیازمند به مناسبت عید غدیر تهیه شده که در روز عید غدیر توزیع خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی جشن‌های غدیر بجنورد، برگزاری جشن، اطعام دهی، اکرام و دیدار سادات و تقدیر از خانواده شهدای سادات و مدافع حرم را ازجمله برنامه‌های این ستاد در سال جاری برشمرد.

وی تصریح کرد: امسال با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های متولی٬ بنا داریم چند خیابان اصلی شهر را با حال و هوای این ایام مبارک به‌طور خاص و ویژه تزئین کرده و ایستگاه‌های صلواتی شیرینی و شربت و ماشین‌نویسی غدیریه نیز از دیگر برنامه‌های ستاد غدیر در ایام دهه ولایت در مرکز خراسان شمالی است.

وی با اشاره به اينکه عيد غدیر از بزرگ‌ترین اعياد مسلمين است و از آن با نام‌های عيد افضل و اشرف ياد شده، گفت: بايد اين عيد بزرگ را گرامی بداريم و هريک از افراد نيز به‌اندازه خود در برگزاری شادی و سرور به مناسبت اين عيد سهيم باشند.

نیکدل با اشاره به اينکه دو واقعه مهم در تاريخ اسلام وجود دارد که يکی از آن واقعه غار حرا و رسالت پيامبر(ص)بوده  و ديگری واقعه غدير است، خاطرنشان کرد: اين وظيفه يکايک مسلمان است که پيام غدير را نسل به نسل به آيندگان انتقال دهند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha