سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حضرت آیت الله  علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به وعده الهی زنده بودن شهدا بیان کردند: امروز با این همه بزرگداشت نام و یاد شهدا، زنده بودن آنها را بیش از دیگران حس می کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، گفتند: برگزاری بزرگداشت برای شهدا از جمله کارهایی است که نقش مهمی در اعتلای فرهنگ ایمانی در جامعه دارد.

ایشان افزودند: باید در ضمن این جلسات و کنگره‌ها آثار شهدا مانند نماز نیز تبیین شود؛امیرالمؤمنین(ع) در روایتی در رابطه بااهمیت شهادت می‌فرماید" اگر من هزار بار شهید شوم بهتر از این است که یک‌بار در بستر بمیرم".

معظم له بیان کردند: برگزاری بزرگداشت شهدا یکی از علائمی است که در آیات قرآن وجود دارد ؛در زمان‌های گذشته برنامه آنچنانی برای این اموات نبود، درواقع با گرفتن یک چهلم و سال برای میت تمام برنامه‌ها به پایان می‌رسید و میت به فراموشی سپرده می‌شد.

ایشان یادآورشدند: امروز برگزاری کنگره و بزرگداشت برای شهدا مانند زنده نگه‌داشتن یاد و نام آنان است و به‌نوعی این مصداق آیه قرآن کریم است که می‌فرماید این افراد احیا می‌شوند.

حضرت آیت الله  علوی گرگانی گفتند: برگزاری این گونه برنامه ها به دلیل اینکه یاد خداوند و دین خدا را در جامعه زنده می کند بسیار اهمیت دارد؛ اهمیت برگزاری بزرگداشت برای شهدا را مدنظر قرارداد و تأکید کرد: اگر بتوانیم همین جلسات را برای شهدا برگزار کنیم، قطعاً می‌شود آثار آنان را هم در این جلسات نشر داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha