جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بزرگداشت آیت الله مدنی در همدان

حوزه/ آیت الله طه محمدی، شهدا را تربیت یافته مکتب علمای ولایی خواند و گفت: شهید آیت الله مدنی(ره) از شهدای شاخص انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این افراد در جامعه، انقلاب فرهنگی بزرگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان، شب گذشته در مراسم سی ششمین سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله مدنی(ره) گفت: من معتقدم همه اقشار جامعه اسلامی باید در مراسم های معنوی و یادواره های شهدا شرکت کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه همدان تصریح کرد: علمای شیعه با عشق به حضرت علی(ع) و اولاد مکرم ایشان در دنیا زیسته و در راه اعتلای دین الهی سختی های فراوانی را متحمل شده اند.

وی ادامه داد: علمای شیعه با تعهد برای زنده نگه داشتن معارف الهی و اسلام ناب محمدی(ص) رنج های فراوانی کشیده اند، همانند ملا عبدالصمد همدانی(ره) که ایشان را در کتابخانه اش سوزاندند.

آیت الله طه محمدی افزود: چقدر تبعید ها و زندان هایی که علمای ربانی اسلام برای زنده نگه داشتن دین الهی تحمل کردند، اگر در طول 1400 سال علمای شیعه جان فشانی نکرده بودند امروزه ما شیعه نبودیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده است زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، این جمله دارای معنای والایی است.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال به جمعیتی که به احترام مقام شهید وارد مجلس یادواره شهدا می می شوند اجر و پاداش فراوانی عطا می کند، اگر این مراسم ها و برنامه ها نباشد تمامی خاطره ها و اهداف شهدا فراموش می شود.

آیت الله طه محمدی گفت: شهید مدنی(ره) از شهدای شاخص انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این افراد در جامعه، انقلاب فرهنگی بزرگی است.

وی در پایان گفت: علمای متعد و ولایی شیعه همچون شهید مدنی(ره) هم شهدا را تربیت کردند و هم خودشان شهید شدند، همانند امامان معصوم ما که هم شهید شدند و هم شهید راه الهی تربیت کردند.

رونمایی از کتاب «ارتش کلاه پوستی ها»

بر پایه این گزارش در این مراسم از کتاب «ارتش کلاه پوستی ها» که توسط موسسه فرهنگی شهید محراب، آیت الله مدنی(ره) منتشر شده، توسط آیت الله طه محمدی رو نمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha