سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله طه محمدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر این که حوزه برای تربیت علامه طباطبایی ها برنامه ریزی کند، گفت: انسان سازی هدف اصلی ورود به حوزه و تحصیل در حوزه های علمیه است، طلاب باید به مقام علمی و عملی بزرگان برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، ظهر امروز در درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان، گفت: درس اخلاق در حوزه های علمیه نباید منحصر در یک جلسه در هفته باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه همدان تصریح کرد: اساتید حوزه باید در شروع دروس و حین تدریس به آموزش اخلاق و بیان روایات اخلاقی بپردازند،چرا که آموزش اخلاق نیاز به استمرار و تمرین دارد و با یک ساعت در هفته حاصل نمی شود.

وی با بیان این که امروز مردم از طلاب و روحانیون انتظارات بالایی دارند و دشمن نیز با رسانه های جمعی می خواهد جایگاه حوزه و روحانیت را در بین مردم تضعیف کند، افزود: تزکیه نفس وظیفه طلاب علوم دینی در کنار جهاد علمی است، اخلاق و علم دو بال موفقیت طلاب به شمار می روندد که در صورت نداشتن هر کدام از این دو بال طلبه نمی تواند موفق عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: فراگیری اعتقادات و رسیدن به اخلاق عملی و روح عبادت سیر تکامل انسان به شمار می رود، انسان زمانی می تواند عبادتی خالص داشته باشد که دارای اعتقادی صحیح باشد.

وی با بیان اینکه معرفت خداوند متعال باید در دل آدمی نهادینه شود اظهار داشت: برای رسیدن به هدف خلقت باید غبار های نفس را کنار بزنیم.

آیت الله طه محمدی در پایان با تاکید بر این که حوزه برای تربیت علامه طباطبایی ها برنامه ریزی کند، گفت: انسان سازی هدف اصلی ورود به حوزه و تحصیل در حوزه های علمیه است، طلاب باید به مقام علمی و عملی بزرگان برسند.

 انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha