جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 426784
۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
مهدی عاکف

حوزه/ خانواده مهدی عاکف، رهبر سابق اخوان المسلمین مصر اعلام کردند وی پس از گذراندن دوره بیماری در سن ۸۹ سالگی در زندان درگذشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، خانواده مهدی عاکف، رهبر سابق اخوان المسلمین مصر اعلام کردند وی پس از گذراندن دوره بیماری در سن 89 سالگی در زندان درگذشته است.

عبدالمنعم المقصود وکیل مدافع عاکف در این زمینه گفت: وی در پس وخیم شدن حالش در بیمارستان دولتی القصر العینی بستری شد و در آنجا نیز از دنیا رفت.

خبرهای رسیده از مصر حاکی است مسئولان مصر تشییع جنازه مهدی عاکف را ممنوع کرده اند.

محمد مهدی عاکف 20 سال از عمر خود را در دوره ریاست جمهوری جمال عبدالناصر در زندان گذراند و در دوره ریاست جمهوری انور السادات در سال 1974 میلادی از زندان آزاد شد. او سپس در دوره حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر محاکمه و بین سالهای 1996 تا 1999 میلادی زندانی شد.

وی همچنین در دوره ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی به اتهام اهانت به دستگاه قضایی مصر محاکمه اما تبرئه شد ولی به خاطر تحقیقات درباره یک پرونده در زندان باقی ماند. این پرونده درخصوص حوادث دفتر ارشاد اخوان در سال 2013 میلادی بود که در آنجا درگیری هایی بین طرفداران گروه اخوان و مخالفان آنها روی داد. عاکف به حبس ابد (25 سال زندان) محکوم شد که دادگاه فرجام خواهی در ژانویه گذشته این حکم را رد کرد و قرار بود که عاکف دوباره تحت محاکمه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha