جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دین

حوزه/ حضور مبلغان در فضای مجازی و تبلیغ اثرگذار در این فضا باید با تسلط بر علم روز صورت گیرد تا بتوانند پاسخگوی شبهات و سؤالات مخاطبان در سنین مختلف باشند .

حجت الاسلام سید جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه مبلغان باید همانند "طبیب دوار" خود به نزد مردم برای تبلیغ آموزه های ناب اخلاقی بروند بیان داشت:مبلغان باید خود را به مردم نزدیک نمایند و با رفتار و کردار خود همراه با سعه صدر و دلسوزی در میان مردم به ارشاد و هدایت بپردازند .

وی با بیان اینکه مبلغان باید عامل به عمل گفته های خود باشند، خاطر نشان کرد: مبلغان باید از هر نظر برای مردم الگو باشند، چرا که با الگو بودن اخلاق و منش خود می توانند خود به خود در تبلیغ خود موفق شوند.

استاد حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه مبلغ باید دردشناس باشد و از درد و ناهنجاری های اجتماع آگاهی داشته باشد اظهار داشت:مبلغان تلاش نمایند با رعایت اولویت های تبلیغی در جامعه رسالت ارشادی خود را انجام دهند.

حجت الاسلام موسوی، مخاطب شناسی را از دیگر رموز موفقیت در امر تبلیغ برشمرد و گفت: مبلغان باید با شناسایی مخاطبان بر حسب سن و نوع شخصیت، با ارائه برنامه های جذاب و خلاق به تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام و مکتب تشیع بپردازند .

وی با اشاره به اینکه مبلغان باید خود را به سلاح تقوا و علم مجهز نمایند، افزود: مبلغ باید عالم به علم باشد و سعی کند با رصد نمودن آسیب های اجتماعی جامعه امروز در تقویت و گسترش فرهنگ دینی و اخلاقی در جامعه گام بردارد .

این فعال فرهنگی ادامه داد: حضور مبلغان در فضای مجازی و تبلیغ اثرگذار در این فضا باید با تسلط بر علم روز صورت گیرد تا بتوانند پاسخگوی شبهات و سؤالات مخاطبان در سنین مختلف باشند .

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به اینکه مبلغ باید با عشق و انگیزه رسالت خود را ایفا نماید، بیان داشت: انگیزه و ترسیم چشم انداز تبلیغی از جمله وظایفی است که مبلغان باید برای رسالت خود ترسیم نمایند .

وی در پایان با تاکید براینکه ماههای محرم و صفر فرصتی مغتنم برای تداوم مهنویت در روح و قلوب افراد جامعه است، یادآور شد: مبلغان تلاش نمایند با بهره گیری از ظرفیت این ماهها در جذب جوانان به مساجد و هیات مذهبی تلاش نمایند و در اشاعه و گسترش سبک زندگی اهل بیت (ع) در بین مردم برنامه های محتوا محور ارائه دهند.

     

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha