جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عیسی برادری-امام جمعه تکاب

حوزه/ امام جمعه تکاب گفت: حرکت شجاعانه شهید محسن حججی، نشان از استکبار ستیزی و دفاع از ارزش های دینی مقابل شمرها و یزدیان زمانه خویش داشت.

حجت الاسلام عیسی برادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به تشییع با شکوه پیکر شهید حججی، گفت: حرکت شجاعانه شهید محسن حججی با وجود سن کم، نشان از استکبار ستیزی و دفاع از ارزش های دینی مقابل شمریان و یزدیان زمانه خویش داشت که توانست حسین گونه از جان و زندگی دنیوی به سوی سعادت اخروی پر کشد و بار دیگر صحنه کربلا و راه شهادت حسینی را برای جوانان مومن و متدین هموار کند.

وی تصریح کرد: همه شهدا عزتمند و برای آرمان های دینی خود از جان گذشتگی کردند، اما ویژگی ها و نوع شهادت برخی شهدا، آنان را متمایز کرده و جلوه دیگری می بخشد؛ شهیدان مدافع حرم و غربت آنان سوزناک تر بوده و ارزش کارشان را دوچندان می کند.

حجت الاسلام برادری خاطرنشان کرد: خون شهید حججی پاسخی کوبنده به شبهات مطرح شده اعتقادی توسط داعش بوده و منش دیوگونه و ظالمانه تکفیری ها را آشکار تر ساخت.

وی با تشریح فعالیت های فرهنگی و دینی حوزه علمیه خواهران و برادران تکاب، اظهار داشت: امسال برنامه های طلاب در حوزه علمیه تکاب با رویکرد جامعه و مسجد محور شروع شد و می توان گفت که طلبه ها بیشتر امور در زمینه های دینی، اجتماعی و فرهنگی را در دست گرفته و حتی با شروع سال تحصیلی جدید، اقامه نمازهای یومیه به صورت خودجوش در مصلای این شهرستان با حضور حداکثری طلاب و مردم مومن صورت می گیرد که هدف داشتن حوزه علمیه مسجد محور و منسجم در کنار مردم است.

امام جمعه تکاب ادامه داد: در هفته دفاع مقدس که مصادف با ماه محرم بود، برنامه های قابل توجهی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان تکاب اجرا شد.

حجت الاسلام برادری افزود: جلسات خاطره گویی با حضور جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در جمع جوانان، دیدار با خانواده های شهدا و بیان مجاهدت های شهیدان در نبرد حق علیه باطل که بیشتر توسط طلاب و حوزه های علمیه صورت گرفته از مهم ترین برنامه های هفته دفاع مقدس بود و امیدواریم که تاثیرگذار و فرهنگ ساز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha