سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عباسی

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اردوهایی که در سال‌های اخیر با لبیک گفتن جوانان انقلابی کشورمان به فرمان رهبر معظم انقلاب به شکوفایی رسید و تبدیل به جبهه‌ای از جبهه‌های انقلاب شد که در آن در کنار نمایان شدن اخلاص این جوانان، سازندگی نقاط محروم کشور و صدالبته خودسازی جوانان متعهد ایرانی رقم می‌خورد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در مراسم تشییع شهید رسول عالم باقری به حضور جوانان بسیجی و مخلص در  اردوهای جهادی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: از جمله موضوعاتی که قرآن کریم بارها در آیات مختلف بر آن تاکید کرده و مؤمنان را به آن سفارش کرده است، جهاد در راه خداوند است خداوند متعال در قرآن کریم در وصف جایگاه و اهمیت جهاد در دین مبین اسلام، می‌فرماید: آیا پنداشته‌اید که داخل بهشت می‌شوید، بی‌آنکه خداوند جهادگران و شکیبایان شما را معلوم بدارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود:  یکی از طرح‌هایی که در کشور در راستای رفع محرومیت و آبادانی مناطق محروم اجرا شد، طرح اردوهای جهادی و طرح هجرت است که توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت و در مدت زمانی که از آن می‌گذرد، برکات خوبی را با خود به همراه داشته است.

وی ادامه داد: حضور گروه های جهادی در روستاها برای محرومیت زدایی که در قالب طرح های عمرانی، فرهنگی، علمی و آموزشی برگزار می‌شود باعث امیدواری روستائیان برای ماندن در روستا و ادامه دادن به زندگی ساده و پر از آرامش  می‌شود

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: حضور گرو های جهادی چه در زمینه های عمرانی و چه فرهنگی و هنری همه باعث حفظ و روحیه مردم روستایی شده و دلیلی می‌شود که مردم روستا بیش از پیش از زندگی در روستای خود خرسند و راضی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: حضور اقشار مختلف مردم بویژه جوانان در اردوهای جهادی فرصت مناسبی برای تقویت روحیه سازندگی در جامعه تلقی می شود که باید آن ر ا حفظ کنیم.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اردوهای جهادی مختص گروه خاصی نیست و همه اقشاری که دلسوز هستند و روحیه کار و تلاش در مناطق محروم را دارند می توانند با پوشیدن جامه خدمت برای محرومیت زدایی مشارکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی از حضور بی نظیر مردم ولایتمدار استان قزوین در تشییع این شهید جهادگر بسیجی قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha