جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام طهماسبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی با انتقاد از ترویج سبک زندگی غربی، گفت: سبک زندگی بر پایه سنت، آیین و مشی اسلامی رو به فراموشی است و هرچه تشریفات افزایش پیدا می‌کند‌، ارتباطات و رفت و آمدها در بین افراد کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوی، حجت الاسلام والمسلمین علی طهماسبی، عصر امروز در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین به ترویج لزوم سبک زندگی اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف دشمنان اسلام نیز تغییر سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ غربی در جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: آنچه که امروز در جامعه مورد غفلت واقع شده و به آن توجه کمی می‌شود، سبک زندگی بر پایه سنت، آیین و مشی اسلامی است ، به عنوان مثال ساده زیستی یک از شیوه‌های سبک زندگی انسانی و اخلاقی است که باعث می‌شود، مراودات و رفت و آمدها بیشتر شود، اما هرچه ساده زیستی کمتر می‌شود و تشریفات افزایش پیدا می‌کند‌، موجب می‌شود که ارتباطات و رفت و آمدها در بین افراد کاهش یابد.

این استاد حوزه ادامه داد: خانواده‌ها باید هوشیار باشند که جامعه کنونی ما در خط مقدم تهاجم و هجمه‌های فرهنگی قرار دارد، بنابراین باید سبک زندگی اسلامی را در جامعه و بین اعضای خانواده ترویج دهند.

حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی بیان داشت: روحانیون و نهادهای فرهنگی از مهم‌ترین ارگان‌ها هستند که تا حد قابل قبولی می‌توانند سبک زندگی اسلامی را برای خانواده‌ها تشریح کرده و در ترویج آن به خانواده‌ها کمک کنند.

وی  با بیان این که سبک زندگی غربی به صورت کامل به دور از معنویت‌ها و اخلاقیات دینی است، خاطرنشان کرد: مسئله خانواده یکی از مسائل مهم است که متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم در ارتباط با این موضوع مهم اقدام مناسبی انجام دهیم .

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اگر متعهد شویم برای سبک زندگی، سعادت خود و خانواده و تربیت فرزندان که دغدغه مهم هر خانواده است، به قرآن پناه ببریم و به آن عمل کنیم، برکتی بالاتر از این نخواهیم داشت و کدام مکتب مانند اسلام می تواند این همه برکت داشته باشد و باید شکرگذار این نعمت باشیم.

وی اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی نشأت گرفته از روایات اهل بیت(ع)، رضایتمندی خانواده‌ها را به همراه داشته و آرامش روحی و روانی و امنیت را در جامعه برقرار می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی در پایان گفت: سبک زندگی اسلامی، افراد را به دوری از زندگی مصرف گرای غرب دعوت می‌کند، چراکه سبک زندگی غربی با عزت و غرور ملی و پیشینه کهن علمی ما سازگار نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha