پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: مدیران دستگاه های خدماتی، دولتی، و ... نسبت به اقامه نماز جماعت در ادارات اهتمام ویژه ای داشته باشند، چرا که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسئولان الگوی مردم هستند و رفتار و کردارشان زمانی که با نماز همراه است، بهتر می تواند در جامعه نمود پیدا کند

به گزارش خبرنگار خبرزگاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان تاکستان به اهمیت ترویج نماز در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت:  سستی و کاهلی در برپایی نماز را باید کنار گذاشت و این حرکت تحول آفرین را باید از مدارس شروع کنیم تا نماز در دانش آموزان در دو محیط خانه و مدرسه نه تنها ترویج شود، بلکه به صورت یک نیاز درونی در آید.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین با بیان این که نماز در زندگی ما نقشی مهم و اساسی دارد که کمرنگ شدن آن در زندگی فردی و اجتماعی تاثیر می گذارد، افزود: ریشه مشکلات حوزه نماز را می توان در سه عامل «شناخت سطحی نسبت به نماز»، «استمرار نداشتن اقامه نماز» و «اعتقاد نداشتن به اثرات نماز در زندگی فردی و اجتماعی» جستجو کرد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که خانواده ها باید فرزندان خود را برای گام نهادن در مسیر ارتقاء سطح دینی خود تشویق کرده و در این راه آن ها را نیز همراهی کنند، افزود: هدف ما در ستاد اقامه نماز توجه جدی به گسترش این فرهنگ در بین اقشار مختلف مردم با به کار گیری تمام ظرفیت ها است زیرا توجه به نماز آثار مثبتی در جامعه از جمله کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: مدیران دستگاه های خدماتی، دولتی، و ... نسبت به اقامه نماز جماعت در ادارات اهتمام ویژه ای داشته باشند، چرا که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسئولان الگوی مردم هستند و رفتار و کردارشان زمانی که با نماز همراه است، بهتر می تواند در جامعه نمود پیدا کند.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: نماز ستون دین است و ما امروز می توانیم بگوئیم، ستون جامعه اسلامی نیز نماز محسوب می شود، چرا که در غیابش منکرات افزایش یافته و جامعه از درون، دچار فروپاشی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: زمینه سازی برای ترویج نماز و برکات مادی و معنوی آن در کشور رسالت ستاد اقامه نماز است و مردم را از بداخلاقی ها دور می سازد. لذا نمی توان بدون برنامه ریزی و یا تبلیغات بی اساس آن را در جامعه اشاعه داد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: امروز هجمه فرهنگی دشمنان اسلام، جوانان ما را هدف قرار داده که راه مقابله با این تهدیدات در نماز است لذا با وجود اینکه در مساجد استان نماز جماعت اقامه می شود، بازهم می بایست نسبت به ترویج این معروف در جامعه تلاش کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha