جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رفعتی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رفعتی گفت: متاسفانه زمانی فضای مجازی و مسائل مربوط به فناوری های نوین در جامعه بروز و ظهور کرد که فرهنگ متناسب با آن در جامعه یا وجود نداشت یا همگام با سرعت رشد فضای مجازی نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی شامگاه چهارشنبه در دیدار مشاور وزیر و رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیر حوزه های علمیه اظهارداشت: دید حوزویان نسبت به فناوری های جدید با گذشته متفاوت شده است، در گذشته حوزه در برابر فناوری جدید واکنش منفی نشان می داد، ولی امروز نه تنها واکنش منفی جواب نمی دهد بلکه این دیدگاه در حوزه وجود ندارد و نگرش مثبت جای آن را گرفته است.

سخنگوی حوزه های علمیه  افزود: متاسفانه این فناوری جدید که امروز وارده شده، همراه با فرهنگ خود نیامده است، حوزه نیز در این زمینه آمادگی دارد که در این عرصه فعالیت داشته باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین رفعتی ادامه داد: تولید محتوای دینی برای رسانه های دیجیتال از وظایف رسمی حوزه های علمیه است و اگر زودتر کارگروه همکاری شکل بگیرد بسیار مفید خواهد بود

وی بیان داشت: زمانی که بحث رسانه و سواد رسانه در جامعه مطرح شد، حوزه علمیه ابتدا فلسفه رسانه، اخلاق رسانه، حقوق رسانه را به عنوان یک بسته فرهنگی تدارک دید و ابتدا سعی کردیم بحث فقه رسانه را در دو سال به صورت کارگاهی انجام دهیم اما امروز این دو سال گذشته و به دو سال دیگر هم نیاز داریم تا از این سرفصل بگذریم.

سخنگوی حوزه های علمیه ادامه داد: اگر بتوانیم با تشکیل کارگروه ها و کارگاههای مشترک این مساله را برای حوزویان معرفی کنیم و جا بیندازیم شکی نیست که به واسطه همین محققان، طلاب و پژوهشگران که تبلیغ رسالت اصلی آنان است شاهد رشد و نمو وفرهنگ سازی ارزشمندی در سطح جامعه باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رفعتی اظهارداشت: امروز حوزه های علمیه با پتانسیلی غنی و ارزشمند می تواند در خصوص رشد سواد رسانه ای، تولید محتوا فرهنگی، اجتماعی و دینی در عرصه های مختلف رسانه های دیجیتال و فناوری اطلاعات با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز رسانه های دیجیتال این وزارت خانه ارتباط و تعامل وسیعی داشته باشد.

وی گفت: امروز بیش از 100 هزار طلبه با ظرفیت بالای علمی و حضور شورای عالی مراکز حوزوی می تواند آثار و برکات ارزشمندی را در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رقم بزند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha