یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت‌الاسلام رهنمایی

حوزه/ انسان نباید از مبانی معرفتی، اخلاقی و سیره زندگی اهل بیت(ع)، اولیاء الهی و بزرگان دین غافل باشدچرا که الگو گیری از سبک، روش و سیره اجتماعی و اخلاقی آنها باعث سعادت و عاقبت به خیری در دنیا و آخرت می شود .

  به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رهنمایی در درس اخلاق اساتید جامعه‌الزهرا(س) که در قم برگزار شد با بیان اینکه انسان نباید از مبانی معرفتی، اخلاقی و سیره زندگی اهل بیت(ع)، اولیاء الهی و بزرگان دین غافل باشد، بر الگو گیری از سبک، روش و سیره اجتماعی و اخلاقی آنها برای زندگی سالم تاکیدکرد

این استاد حوزه با بیان اینکه شهید ثانی نیز از جمله علمای اثرگذار و برجسته در نشر معارف ارزشی و اخلاقی در جامعه بود و خدمت خوبی به مردم جامعه کند، افزود:از جلمه خدمات آن عالم ربانی در کنارنشر معارف دین، آثار علمی است که برای هدایت جامعه از خود به یادگار گذاشته است.

وی با تاکید براینکه علمای ربانی نقش هدایتی جامعه را بر عهده داشتند و اگر انسان بتواند در سبک زندگی به بزرگانی چون شهید ثانیها و امام راحلها(ره)  اقتدا کند، سعادت مند خواهد شد به شاخصه های استاد موفق و اثر گذار اشاره کرد و گفت:استاد موفق کسی است که یار، همراه و دلسوز شاگرد باشد و همواره بتواند او را دعوت به مبانی دینی و اخلاقی کند و او را از رزائل باز دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رهنمایی بابیان اینکه استاد موفق کسی است که ابتدا خود اهل عمل به دستورات دین و مبانی اخلاق باشد تا از این طریق بتواند در شاگرد اثرگذار باشد.

این استاد حوزه گفت: استاد اثرگذار کسی است که جایگاه تعلیم و تربیت و اخلاق را برای شاگرد تعین و به او بیاموزد اگر فردی می خواهد در جامعه موفق باشد ابتدا لازم است عالم به عمل در رفتار و گفتار باشد.

وی با بیان اینکه استاد موفق کسی است که آنچه را برای خود می پسندد، برای دیگران بپسندد و هر آنچه را که برای خود نمی پسندد برای دیگران نپسندد گفت:استاد برای اثر گذاری بهتر لازم است با شاگرد دوست شود تا از این طریق بتواند مشکلات را شناساسی و او راهنمایی کند.

حجت الاسلام و المسلمین رهنمایی از دیگر شاخصه های استاد موفق را داشتن تواضع، رفع مشکلات درسی و اقتصادی شاگرد، راهنمای صدیق برای شاگرد،مشاوره دادن، همراهی با شاگرد در موضوعات مختلف، ارائه برنامه ریزی مناسب برای استفاده از عمرو زمان، معرفی کردن الگوهای اخلاقی و تربیتی، عدم تبعیض بین شاگردان، شناسایی طلاب مستعد، حمایت از طلاب نخبه در حد امکان و تعلیم روش تدریس است.

  40/313 

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha