جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جامعه الزهرا

حوزه/ معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از اجرای دومین دوره طرح تربیت پژوهشگر از ابتدای مهر سال جاری در این مؤسسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، خانم ریحانه حقانی عنوان کرد: دومین دوره طرح تربیت پژوهشگر به همت معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با هدف پرورش و حمایت از استعدادهای پژوهشی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی-پژوهشی، در سال ۹۶ در شش گروه «تفسیر و علوم قرآن»، «فلسفه و کلام»، «مطالعات زن و خانواده»، «تاریخ اسلام»، «فقه و اصول» و «اخلاق و تربیت» آغاز به کار کرد.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: پس از ثبت نام پژوهشگران و ارزیابی و مصاحبه، از مجموع ۲۱۲ نفر شرکت‌کننده، ۹۵ نفر از دانش‌پژوهان در پنج رشته تخصصی پذیرش شدند.

حقانی افزود: اين دوره طی چهار نیمسال تحصیلی همراه با تشکیل جلسات علمی و بهره‌مندی از اساتید پژوهشگر جهت مهارت‌افزایی وارتقای دانش‌پژوهشی اجرا می­شود و اعضای شرکت‌کننده، در صورت ارائه دو مقاله علمی- پژوهشی در پایان دوره، موفق به دریافت گواهینامه می‌شوند.

وی یادآور شد: دومین دوره طرح تربیت پژوهشگر از مهرماه ۹۶ با حضور دانش­پژوهان سطح ۳ و۴ با مشخصات ذیل در حال برگزاری است:

* گروه تفسير با تعداد ۲۱ نفراز دانش‌پژوهان سطح ۳ و ۴ در سه حلقه پژوهشي با راهنمايي۳ نفر از اساتيد متخصص تحت نظارت حجت‌الاسلام‌والمسلمین دكتر «طيب حسيني»، مديرگروه پژوهشي تفسير و علوم قرآن.

* گروه فلسفه و كلام با تعداد ۱۷ نفراز دانش‌پژوهان سطح ۳  در دو حلقه پژوهشي تحت نظارت دكتر «علي پور»،  مدير گروه پژوهشي فلسفه وكلام.

* گروه تاريخ اسلام با تعداد ۱۶ نفراز دانش‌پژوهان سطح ۳ در دو حلقه پژوهشي با راهنمايي ۲ نفر از اساتيد متخصص تحت نظارت سركارخانم «حكيم زاده»، مدير گروه پژوهشي تاريخ.

* گروه فقه واصول با تعداد ۲۸ نفراز دانش‌پژوهان سطح ۳ و ۴ در چهار حلقه پژوهشي با راهنمايي۴ نفر از اساتيد متخصص تحت نظارت سركار خانم «برقعي»، مديرگروه پژوهشي فقه و اصول.

* گروه مطالعات زن و خانواده با تعداد ۱۲ نفر از دانش‌پژوهان سطح ۳ در يك حلقه پژوهشي با راهنمايي۲ نفر از اساتيد متخصص رشته مطالعات زن و خانواده.

 معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در پایان تصریح کرد: حجت الاسلام آل بويه، مدیرگروه پژوهشی اخلاق و تربيت اسلامی در حال حاضر  چندین جلسه علمی با هدف بررسی تعیین صلاحیت دانش‌پژوهان متقاضی شرکت در دوره برگزار کرده است.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha