جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 فضای مجازی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر افزایش سطح سواد رسانه ای مردم، تولید محتوای سالم در فضای مجازی را بسیار حائز اهمیت و ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی با حضور در نمایشگاه رسانه های دیجیتال، در مصلای امام خمینی(ره) تهران و ضمن بازدید از غرفه ها و آشنایی با دست آوردهای جدید در این حوزه، اظهار داشت: برای بهره گیری از یک فضای مجازی سالم، مفید و ایمن که هم راستا با سیاست کلان دولت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، نیاز به پیشبرد برنامه های مختلفی داریم.

وی در ادامه ضمن تایید سه راهبرد اساسی برای دسترسی به این مهم، ابراز داشت: اجرای طرح «شامد»، افزایش سواد فضای مجازی و نیز همکاری مردم در زمینه طرح «فرهنگ یار»از جمله این موارد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی، دسترسی سنین مختلف به فضای مجازی را برای خانواده ها و والدین به عنوان یک دغدغه اساسی برشمرد و افزود: برای رفع این دغدغه و پاسخگویی مناسب به آن باید برنامه های مختلفی را در نظر بگیریم از جمله این برنامه ها می تواند پیشبرد طرح «سما» باشد.

وی برداشتن گام های مناسب در جهت تولید محتوای سالم در فضای مجازی را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان داشت: باید در این فضا ایمنی لازم را داشته باشیم، البته باید گفت در این باره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خطیری را برعهده دارد.

محمدپور ضمن تاکید بر افزایش سطح سواد رسانه ای در فضای مجازی خاطرنشان کرد: در این زمینه بسیاری از موارد و مسائل به یکدیگر وابسته هستند و به نوعی باید تعامل چند جانبه ایجاد شود، البته نقش مشارکت مردم در جهت پیشبرد این مهم انکار ناپذیر است.

گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال و شرکت‌های فعال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه‌های دیجیتال تا 26 آبان در مصلی امام خمینی(ره) تهران، پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha