سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دکتر ولایتی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به جنایات فرقه ضاله وهابیت و سعودی ها در جهان اسلام، تاکید کرد: وهابیت احیای جاهلیت قبل از اسلام با همان جاهلیت و خشونت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر علی اکبر ولایتی، صبح امروز در اجلاس جهانی «محبان اهل بیت(ع) و مسأله تکفیری ها»، در سالن اجلاس سران تهران، با تبریک پیروزی های جبهه مقاومت در سوریه و عراق، گفت: جهان اسلام در یکی از دوران های سخت قرار دارد.

وی با اشاره به حدیث «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ» تصریح کرد: اهل بیت(ع) حبل متین و یکی از دو ثقل سفارش شده از طرف پیامبر اعظم(ص) و مفسران راستین قرآن هستند و تمسک به ائمه اطها(ع) موجب نجات از گمراهی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به مسئله بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: بیداری اسلامی نوید بخش حیات امت اسلامی با سه مولفه ضد استکباری، ضد صهیونیستی و ضد استعماری است

ولایتی تصریح کرد: بیداری اسلامی با تکیه بر آموزهای ناب اسلامی، در سال های گذشته پیشرفت های بسیار خوبی داشته، اگر چه برخی جریان های سیاسی با دلخوشی به وعده های نظام سلطه سعی در انحراف آن داشته و دارند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار کرد: در سال های گذشته امت اسلامی می رفت تا موج فزاینده اسلام گرایی را در اقصی نقاط دنیا به نمایش در آورد، اما ناگهان طایفه گرایی، تکفیر اقوام و مذاهب و کشتار در کشورهای اسلامی، شرایط دشواری را روبروی جهان اسلام قرار داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: جریان تکفیر با تجاوز به حقوق ملت ها و غارت ثروت مسلمانان، ایجاد جنگ های نیابتی، و از بین بردن زیرساخت های معرفتی با حمایت آمریکا و اسرائیل، جهان اسلام را در معرض تهدید قرار داد.

ولایتی خاطرنشان کرد: جریان سلطه تا آنجا که می تواند جهان اسلام را در مسیر جنگ و نزاع قرار می دهد تا ثروت ها را غارت و سلطه خود را تحمیل کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به جنایات فرقه ضاله وهابیت در جهان اسلام، تاکید کرد: وهابیت احیای جاهلیت قبل از اسلام با همان جاهلیت و خشونت است.

وی ادامه داد: انعکاس جنایات جریان تکفیر آن قدر بود که آنها امروز مسئولیت این جنایات را به گردن یکدیگر می اندازند، البته در کنار این مسائل، فرصت های و دستاوردهای کم نظیری بود که روح عزت مندی را در ملت های آزدیخواه تقویت کرد و هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و پیکره آن را در معرض ضربات کاری قرار داد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطر نشان کرد: در هفته های اخیر جبهه مقاومت که در راس آن ایران قرار دارد به پیروزی های مهمی دست یافته است.

ولایتی همچنین به اوضاع یمن و جنایات عربستان اشاره کرد و گفت: یمن در سکوت معنا دار رسانه های غربی و جامعه بین المللی زیر بمباران وحشیانه سعودی ها قرار دارد و  هزاران زن و کودک جان خود را از داده و می دهند. بحرین نیز به مرحله پرخطری رسیده است، البته بحرین و یمن آینده روشنی خواهند داش.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha