جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام هادی پور

حوزه/ کارشناس حوزه تبلیغ با اشاره به وظیفه اصلی مبلغان علوم دینی، گفت: امروز طلاب و روحانیان باید به مردم به ویژه جوانان درس استقامت و ایمان را آموزش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزای «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سامان هادی پور، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با اشاره به «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسي‏ بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَي النُّورِ وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ » بیان داشت: خداوند متعال در قرآن می فرماید ما موسی را با آیات خود فرستادیم و دستور دادیم قوم را از ظلمات به نور بیرون آورد، و «ایّام اللَّه» را به آنان یاد آوری کند.

وی تصریح کرد: در تفاسیر، یوم الله روزی است که قدرت خدا در آن تجلی پیدا کند، همانند روزی که آتش برای ابراهیم(ع) سرد شد، زمانی که پهنه دریا بروی موسی(ع) باز شد، روز فتح مکه و همچنین پیروزی محور مقاومت بر شجره خبیثه داعش. 

حجت الاسلام هادی پور ادامه داد: هر زمانی که مسلمانان برای خداوند متعال مقاومت کنند پیروز خواهند شد، امروز کشور ما باید در عرصه اقتصادی نیز مقاومت داشته باشد.

کارشناس حوزه تبلیغ در ادامه با اشاره به وظیفه اصلی مبلغان علوم دینی، خاطرنشان کرد: امروز روزی است که طلاب و روحانیان باید به مردم درس استقامت و ایمان را آموزش دهند.

این استاد حوزه یادآور شد: پیرزوی از آن گروهی است که برای خداوند متعال کار کرده اند، داعش که تمامی کشور ها جهان به آن ها کمک می کرد اما نتوانست جلوی نیرو های اسلام را بگیرد.

 وی در ادامه افزود: نتیجه مقاومت در راه خداوند متعال پیروزی است و تبیین این مساله برعهده طلاب علوم دینی است، باید یوم الله را برای مردم تبیین کنیم.

کارشناس حوزه تبلیغ گفت: در آموزه های دینی ایستادگی در برابر نفس مهم تر از جهاد اصغر است؛ ایستادگی در جهاد اصغر نصرت آور است، در جهاد اکبر و در جنگ با نفس باید مقاومت داشته باشیم تا خداوند متعال ما را یاری کند.

وی در ادامه با اشاره به این که نفس اماره بدترین دشمن انسان ها است، افزود: رهایی از هوای نفس هدف خلقت و دستور خداوند متعال به انسان ها است.

وی در پایان به طلاب علوم دینی توصیه کرد: مبلغی که بر روی نفس خود کار نکرده و رزائل اخلاقی را از خود دور نکرده ، نمی تواند مبلغ دین الهی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha