جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسین اسکندری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به ضرورت آگاهی بخشی در جامعه، عنوان داشت: امروز واجب ترین امر برای بسیج، این است که با افکار و اندیشه های مقام معظم رهبری بیش از هر زمان دیگری مانوس باشد، بفهمد، تحلیل کند و بدان عمل نماید و راهکارش این است که کارگاه های بصیرت افزایی تشکیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج در تعبیر حضرت امام خمینی(ره) یک شجره طیبه است و حضرت امام (ره ) سازمان بسیج مستضعفان را بر اساس یک استراتژی و یک راهبرد اصیل اسلامی تأسیس فرمودند.

وی افزود: تعبیر استراتژی برای بسیج منبعث از آیه 64 سوره مبارکه انفال بوده است. خداوند متعال در این آیه خطاب به پیامبر می‌فرماید «ای پیامبر کافی است تو را خدا و مردم مؤمن». یعنی حکومت اسلامی و رهبر جامعه اسلامی بر پایه دو رکن است؛ یکی خدا و دیگری مردم مؤمن. و اگر این دو رکن محقق شود، جامعه و حکومت اسلامی شکل می‌گیرد.

استا حوزه علمیه تهران عنوان داشت: اینکه خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید تابعان تو از مؤمنین هستند، می توان از تابعان به شجره طیبه بسیج تعبیر کنیم. و دکترین امام برای تشکیل بسیج مستضعفین منبعث از این آیه کریمه بوده و به منظور به صحنه آوردن منسجم مردم مؤمن برای ایفای نقش در عرصه های مختلف جامعه اسلامی بود.

وی با بیان این که بسیج متعلق به همه اقشار جامعه است، تصریح کرد: منظور از بسیج این نیست که شخص کارت بسیج داشته باشد یا لباس خاصی را پوشیده باشد بلکه بسیجی آن است که در همه عرصه‌های مختلف حضور فعال داشته و ضرورت‌های جامعه اسلامی را درک نماید. مثلاً حضور مردم در حماسه نهم دی نشان داد همه مردمی که در این روز حضور داشتند ضرورت جامعه اسلامی را درک کرده بودند و با تمام توان برای دفاع از حکومت اسلامی و دفاع از حرم اهل بیت(علیهم‌السلام) به صحنه آمدند و همین مردم یعنی بسیج.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام تهران بیان داشت: حضور نیروهای مردمی بسیج در هشت سال دفاع مقدس که نسبت به دیگر جنگ ها هم از حیث زمانی وسیع تر بود و هم اتحاد همه دول استکباری علیه کشور را در پی داشت زیرا ما از 34 کشور افراد دشمن را به اسارت گرفته بودیم، و این یعنی جنگ تحمیلی علیه ملت ایران یک جنگ تمام عیار و ناتوی جهانی بود، و در برابر این تجاوزات فقط نیروی مردمی بسیج توانست توطئه های آنان را خنثی و کشور را به پیروزی برساند.

وی با اشاره به کارکردهای بسیج در جوامع اسلامی، گفت: ما تفکر بسیجی را در دیگر کشورهای اسلامی هم می‌بینیم مثلاً حضور جوانان عراقی در بسیج مردمی حشدالشعبی و یا حضور جوانان لبنانی در حزب الله لبنان و یا حضور مردم سوریه در مقابله با داعش، نشان دهنده آثار و برکات بسیج در کشورهای اسلامی است و بدون بسیج مردمی، ارتش های عراق یا سوریه یا لبنان توانایی مقابله با متجاوزان را نداشتند.

استاد حوزه علمیه تهران با اشاره به مردمی بودن نهاد مقدس بسیج، تاکید کرد: رمز موفقیت نظام اسلامی این است که مردم آن کشور خود را میهمان حساب نکنند و آن حکومت را از خود بدانند و برای پیشرفت و ساختن مملکت احساس مسئولیت کنند و این همان معنای بسیج است.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در پایان با اشاره به ضرورت آگاهی بخشی در جامعه، گفت: امروز واجب ترین امر برای بسیج، این است که با افکار و اندیشه های مقام معظم رهبری بیش از هر زمان دیگری مانوس باشد، بفهمد، تحلیل کند و بدان عمل کند و راهکارش این است که کارگاه های بصیرت افزایی تشکیل شود و متن بیانات حضرت آقا در این کلاس ها قرائت و تحلیل شود و این یکی از راه های بصیرت افزایی در جامعه است و همین شیوه را ما در مدرسه علمیه دارالسلام دنبال می کنیم و طلاب در این کلاس های بصیرت افزایی حضور فعال دارند. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha