شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهدویت

حوزه/ حجت الاسلام فاضلیان گفت: صهیونیست ها و دشمنان اسلام با درک این مطلب که نجات بشر در گرو فرهنگ مهدویت است، کمر به نابودی و انحراف آن بسته و از هیچ توطئه ای در این مسیر دریغ نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام سید محمد فاضلیان، استاد حوزه علمیه همدان، شب گذشته در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع)، در مسجد باب الحوائج همدان گفت: امام  عسکری(ع) با وجود محاصره شدید حکومت عباسی، رسالت الهی خود را به نحو احسن انجام داد.

وی ادامه داد: مجاهدت های امام حسن عسکری(ع) در دوران خلافت ظالمانه عباسیان بسیار زبان زد بود و تولد منجی عالم بشریت در این حکومت ظالم یکی از معجزه های الهی به شمار می رود.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به فعالیت های امام حسن عسکری(ع) در عرصه ابلاغ پیام الهی به شیعیان، اظهار داشت: با توجه به خفقانی که در حکومت عباسیان وجود داشت، امام یازدهم توانست وجود حضرت مهدی(عج) را به پیروان این مکتب الهی معرفی کند.

حجت الاسلام فاضلیان خاطرنشان کرد: عباسیان با توجه به روایات نبی مکرم اسلام(ص) در مورد ولادت منجی عالم بشریت می دانستند که فرزندی از نسل امام عسکری(ع) به دنیا خواهد آمد و حکومت ظالمان را برخواهد چید، از این رو ایشان را محصور و تحت نظر قرار دادند.

وی تصریح کرد: عباسیان با این خیال که می توانند با حصر امام حسن عسکری(ع) مانع ادامه نسل پیامبر(ص) شوند، ایشان را در زندان محصور کردند، اما با اراده خداوند، امید عباسیان نا امید گشته و  منجی عالم بشریت پا به عرصه وجود گذاشت.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان گفت: صهیونیست ها و دشمنان اسلام با درک این مطلب که نجات بشر در گرو فرهنگ مهدویت است، کمر به نابودی و انحراف آن بسته و از هیچ توطئه ای در این مسیر دریغ نمی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha