پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
​طی۱۰ سال گذشته، نژادپرستی در استرالیا ۲ برابر شده است

حوزه/ گزارش جدیدی که روز گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد حوادث نژادپرستی در استرالیا در ۱۰ سال گذشته یعنی از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ افزایش ۲ برابری داشته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، گزارش جدیدی که در روز گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد حوادث نژادپرستی در استرالیا در 10 سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

نظرسنجی انجام شده توسط بنیاد «نقشه برداری انسجام اجتماعی» اسکانلون  نشان داد، در فاصله زمانی سال‌های 2007 تا 2017 میلادی تعداد گزارش‌های جرائم مربوط به تبعیض در نژاد و قومیت، رنگ پوست، تابعیت و مذهب در استرالیا، دو برابر شده و میزان آن از 9درصد در سال 2007 به 20درصد در سال 2017 رسیده است.

ایناز جنیف، عضو انجمن حامی حقوق مسلمانان در استرالیا درباره این نظرسنجی جدید ابراز نگرانی کرده و گفت: این نتایج زیاد دور از انتظار نیست. من خودم دوستانی دارم که مورد حمله قرار گرفته‌اند. در جاده به آنها حمله شده یا اینکه حجاب از سرشان کشیده شده است.

این معلم و حامی مسلمانان در ویکتوریا، افزود: من از زمان نوجوانی تاکنون شاهد نژادپرستی و اسلام هراسی بودم. اولین‌بار که برای یافتن کار درخواست داده بودم به من گفتند که باید حجابم را دربیاورم تا بتوانم استخدام شوم. به‌عنوان یک دختر 18ساله در وضعیت بدی قرار گرفتم. اما من در موضع خود پافشاری کردم و اجازه ندادم به من زور گفته شود.

کودکان مسلمان هدف اسلام هراسی

وی که هر روزه شاهد اسلام‌هراسی علیه کودکان مسلمان در استرالیاست، گفت: کودکان هرگز نباید در شرایطی قرار بگیرند که نژادپرستی و آزار و اذیت تبعیض آمیز را تجربه کنند. متأسفانه نسل جوان مسلمانان در استرالیا هنگام برخورد با اسلام‌هراسی و تبعیض آن را می‌پذیرند. آنها خشونت علیه خودشان را می‌پذیرند و با آن مبارزه نمی‌کنند و این مسأله از نظر من قابل‌پذیرش نیست.

جنیف افزود: من پیش از این نیز پوسترهای اسلام‌هراسی که کودکان را در مدرسه ابتدایی هدف قرار داده بود، مشاهده کردم. اسلام‌هراسی تاثیرات روانی بسیار بدی بر ذهن کودکان و سلامت نسل جوان می‌گذارد. رشد و اعتماد به نفس آنها را با مشکل مواجه می‌کند و من بدون تردید معتقدم ما باید جلوی این تعرضات به کودکان‌مان را بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha