جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فعالیت جهادی طلاب اهوازی در مناطق زلزله زده کرمانشاه

حوزه/ مردم سرپل ذهاب، روحانیت را مدافع و حامی خود دانسته و با همه وجود به آنان عشق می‌ورزند، آنها به‌هیچ‌وجه نیاز به ترحم ندارن و در واقع شرایط و مقطع زمانی را پشت سر می‌گذارند ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در قصرشیرین، جمعی از طلاب و روحانیون جهادی حوزه علمیه اهواز که برای خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده عازم کرمانشاه شدند، با حضور در میان مردم سرپل ذهاب، به انجام فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و حتی خدماتی پرداختند.

 طلاب جهادی از انجام کار فرهنگی و ارائه مشاوره گرفته، تا نظافت شهری و شست و شوی لباس‌های مردم و نگهداری از کودکان خردسال، همگی برای خدمت مخلصانه به مردم پیش‌قدم بودند.

در این میان، برآن شدیم با یکی از روحانیونی که در کانتینر شست و شوی لباس مشغول خدمت‌رسانی بود، مصاحبه ای انجام داده و حال و هوای این روزهای طلاب جهادی را جویا شویم.

حجت الاسلام مهدی باصری، از روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، به شرح اقدامات انجام شده در شهر سرپل ذهاب پرداخت و اظهارداشت: من به همراه جمعی از طلاب و مبلغان، در قالب کاروانی از مدارس علمیه اهواز برای کمک به مردم زلزله سرپل ذهاب، عازم این شهرستان شدیم.

این مبلغ جهادی، به بیان بخشی از اقدامات انجام شده در سرپل ذهاب پرداخت و گفت: برپایی خانه کودک، بازی با آن‌ها و جایزه دادن به بهانه‌های مختلف، سرکشی به چادرها و دلجویی از مردم و گوش دادن به درد دل‌هایشان، پاک‌سازی و نظافت محیط پیرامونی محل اسکان مردم، شست و شوی لباس‌های مردم با تعبیه چندین ماشین لباس‌شویی در اتاق مخصوص و راه‌اندازی سالن پخش فیلم با همکاری شرکت اسنوا، بخشی از فعالیت‌هایی است که طلاب اهوازی در منطقه سرپل ذهاب برای آسان کردن محل زندگی مردم زلزله‌زده، انجام می‌دهند.

حجت الاسلام باصری، خدمت به مردم را افتخاری برای حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم که خداوند متعال این توفیق را عطا کرده تا گوشه از درد و رنج مردم را کاهش دهیم و آیا کاری بالاتر از این اقدام وجود دارد؟

وی پیرامون واکنش مردم به حضور جهادی مبلغان حوزه علمیه، گفت: آن‌ها روحانیت را مدافع و حامی خود دانسته و با همه وجود به ما عشق می‌ورزند. مردم غیور کرمانشاه به‌هیچ‌وجه نیاز به ترحم ندارند. آن‌ها در واقع شرایط و مقطع زمانی را پشت سر می‌گذارند که إن شاءالله در آینده‌ای نه‌چندان دور، دوست و همراه و آن‌هایی که نسبت به دردشان بی‌توجه بودند را تشخیص می‌دهند.

حجت الاسلام باصری، یکی از بیشترین نیازهای مردم را حضور مؤثر مسئولین دانست و تصریح کرد: اینجا هیچ مسئولی از جانب دولت را مشاهده نمی‌کنند و تنها گروه‌ها و افرادی که اینجا خدمت می‌کنند، بنا به گفته خود مردم، طلاب و روحانیون، بسیجیان و سپاه و ارتش است.

وی با نامناسب توصیف کردن وضعیت مردم، ابراز تأسف کرد: در این مدت شاهد طوفان و باران‌های سهمگینی در مناطق مختلف زلزله زده بودیم و واقعاً شرایط سخت و بحرانی است و نمی دانم تا کی این مردم مظلوم باید در چنین شرایط ناگوار و وخیمی زندگی سخت خود را بگذرانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha