جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجد الاقصی

حوزه/ مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات در بیانیه ای با محکومیت اقدام رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، تأکید کرد: مسجد‌الاقصی قبله اول مسلمین در اولویت مطالبات دنیای اسلام قرار دارد. مسلمانان، صاحبان اصلی مسجدالاقصی هستند و دل امت اسلامی به یاد قدس شریف و مردم فلسطین می‌تپد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، بیانیه مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه های علمیه در پی اقدام رییس جمهور آمریکا در انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف به این شرح است:

فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است. تکلیف شرعی و انسانی جهان اسلام، حمایت از آرمان فلسطین و مجاهدت در آزادی قدس شریف است. اینک که رئیس جمهور آمریکا با طرح انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس، تلاش دارد در میدان تزویر سیاسی راه چاره‌ای برای رژیم صهیونیستی بیابد، باید بداند موج خروشان و سهمگین دنیای اسلام ضربه‌ای سخت بر پیکر این قاتلان سفاک خواهد زد. ما نیز چون حضرت امام‌راحل«رضوان الله تعالی علیه» که فرمود:«ما می‌گوییم اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»، این سخن را عمیقاً باور داشته و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای نیز وعده‌ دادند: «فلسطین عزیز بدون تردید، سرانجام، آزاد خواهد شد»، مقاومت اسلامی جشن پیروزی را در قدس شریف برگزار خواهد کرد و این وعده‌ای محقق و تخلف ناپذیر است.

غصب خونین قبله اول مسلمانان جهان که با ترفندهای شیطانی استکبار و استعمار صورت گرفت، در پی شکل‌گیری هسته‌های مقاومت از ادامه روند سریع خود باز ماند و در میدان مجاهدت و استقامت مردم مقاوم و مبارز  فلسطین با مشکلات جدی مواجه شد. رژیم کودک‌کش اسرائیل با همراهی رژیم کودک‌صفت سعودی که اکنون در خفت شکست‌های پی‌درپی خود از رزمندگان مقاومت اسلامی درمانده شده است، دیوانه‌وار و ذلیلانه دنبال راه خروجی برای فرار از آینده سیاه خود یعنی نابودی و اضمحلال است.

در این میان، استکبار جهانی و رژیم‌های مستبد و مرتجع منطقه نیز در یک نقشه شوم و خبیثانه با جنگ‌های نیابتی سعی کردند این رژیم زبون را نجات دهند که این تلاش‌های مذبوحانه با وحدت و مقاومت امت اسلام ناکام مانده است.

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات «حوزه علمیه قم»، ضمن محکوم کردن طرح خبیثانه انتقال پایتخت اسرائیل به قدس، حمایت مجدد خود از فلسطین یکپارچه و عاری از اشغالگری و ستم پیشگی را اعلام کرده و تأکید می‌کند: قضیّۀ مسجد‌الاقصی، قبله اول مسلمین، در اولویت مطالبات دنیای اسلام قرار دارد. مسلمانان، صاحبان اصلی مسجدالاقصی هستند و دل امت اسلامی به یاد قدس شریف و مردم فلسطین می‌تپد. همچنین ملت‌های مسلمان به ویژه مردم مؤمن و انقلابی ایران همچون همیشه پیشتاز حمایت و همراهی با آرمان فلسطین خواهند بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha