سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه آزادی قدس شریف از مسیر جهاد و مبارزه می‌گذرد، گفت: بی‌تردید ملتی که بیش از همه ملل، به امر قدس و فلسطین اهتمام داشته و تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیاری در راه آزادی فلسطین اشغالی کرده، ملت ایران و جبهه مقاومتی است که پیرو راه ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، امروز در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و روحانیون حوزه علمیه اهواز، در اعلام انزجار از اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اظهار کرد: حضور امروز طلاب و روحانیون اهوازی در این تجمع، نه فقط برای اعلام بیعت با قدس و بیت‌المقدس، بلکه برای تداوم راه امامت، ولایت و انبیاست.

استاد حوزه علمیه خوزستان، زمان‌شناسی و بصیرت را دو عامل مهم در پیروی از راه اسلام راستین عنوان کرد و گفت: بی‌تردید ملتی که بیش از همه ملل، به امر قدس و فلسطین اهتمام داشته و تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیاری در راه آزادی فلسطین اشغالی کرده، ملت ایران و جبهه مقاومتی است که پیرو راه ولایت است.

*امروز در مقطع زمانی بسیار حساسی قرار داریم

وی با بیان اینکه ما در دورانی حساس به سر می‌بریم، تأکید کرد: امروز توالی زمانی بسیار حساسی بین دو مسأله مهم یعنی اعلام نابودی خلافت خودساخته داعش از سوی رهبر معظم انقلاب و اعلام پایتخت جدید رژیم اشغالی قرار گرفته که نشان می‌دهد آمریکا و اسرائیل یقین پیدا کرده‌اند که در مرزهایی فراتر از رژیم صهیونیستی نمی‌توانند از مستعمره خویش دفاع کنند.

امام جمعه موقت اهواز، در ادامه با اشاره به ارتباط میان حضور نیروهای جبهه مقاومت در جبهه جنگ علیه تکفیری‌ها و دفاع از بیت‌المقدس، گفت: همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمود «راه قدس از کربلا می‌گذرد»؛ یعنی اگر ما در صحنه دفاع از مقدسات و حرم‌های مطهر اهل‌بیت باقی ماندیم، آن موقع هم می‌توانیم از بیت‌المقدس دفاع کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با تأکید بر اینکه «قدس» مسأله محوری جهان اسلام است، اظهارداشت: مبادا عده‌ای، شما را در ایمان به ولایت و اعتقاد به قدس شریف سست قدم کرده و طی زمان دچار گذران عقاید کنند! به گوش باشید که امام خمینی(ره) فرمودند: «اگر می‌خواهید به قدس سعادت و به بیت‌المقدس رهایی دست‌یابید، باید مقاومت و جهاد را پیشه کنید».

*ملت ایران مذاکره با دشمن را بر مبارزه ترجیح نمی‌دهد

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه ملت شجاع ایران، مذاکره با دشمن را بر مبارزه ترجیح نمی‌دهد، گفت: ما ملتی هستیم که با هیچ دشمنی سر سازش نداشته و اگر روزی بنای بر مذاکره باشد، مذاکره‌ای از جنس قهرمانانه خواهیم داشت؛ چراکه مذاکره و ارتباط با دشمن به‌مثابه رابطه میش و گرگ است.

*راه قدس و بقیع باز خواهد شد...

امام جمعه موقت اهواز، جمله امام راحل(ره) مبنی بر «جنگ ما فتح فلسطین را در پی خواهد داشت و اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد» را مورد توجه قرار داد و در پایان تصریح کرد: یقین داریم همچون کربلایی که راهش توسط سربازان حضرت روح‌الله هموار شد،‌ راه قدس هم باز می‌شود و ان‌شاءالله پس از آن نیز راه بقیع گشوده خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha