جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری ، استاد حوزه علمیه همدان

حجت الاسلام طاهری گفت: ما همواره باید به ریسمان الهی چنگ زده و خود را در پناه خداوند و اهل بیت(ع) قرار دهیم تا از حربه های شیطان در امان بوده و با سلاح ایمان و صبر به مصاف این دشمن آشکار برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حسن طاهری، استاد حوزه علمیه همدان، در جلسه درس اخلاقی که پیش از ظهر امروز در مسجد مدرسه علمیه آخوند این شهرستان برگزار شد با اشاره به فلسفه تشکیل عالم هستی اظهار داشت: عالم هستی در جهت امتحان انسان ها آفریده شده است.

وی با بیان اینکه سبک و سیاق دنیا بر اساس امتحان آفریده شده است، گفت: اینکه برخی ها دعا می کنند که مورد ابتلا و آزمایش قرار نگیرند، اقدامی اشتباه و غلط است؛ چراکه با فلسفه خلقت در تضاد می باشد.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت:  هر انسانی در هر شرایطی که قرار دارد، مدام در معرض امتحان شدن بوده و فردی از این امتحان سرافراز بیرون خواهد آمد که رنگ خدایی داشته باشد.

وی افزود: دنیا همواره دو قطب داشته که یک قطب آن خدا و قطب دیگر آن شیطان است؛ از این رو انسان مختار است که کدام یک از این راه ها را انتخاب کند.

وی تصریح کرد: شیطان دشمن قسم خورده ما انسان ها بوده و همواره در مسیر گمراهی بشریت از کارهای متنوع و به ظاهر زیبایی استفاده کرده تا راه حقیقت را پنهان کند.

 استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به آیه ۶۲ سوره اسراء بیان داشت: شیطان طنابی را بر گردن آدم ها انداخته و آن ها را از مسیر الهی گمراه می کند، مگر افراد کمی که به خداوند پناه ببرند.

وی در پایان گفت: ما همواره باید به ریسمان الهی چنگ زده و خود را در پناه خداوند و اهل بیت(ع) قرار دهیم تا از حربه های شیطان در امان بوده و با سلاح ایمان و صبر به مصاف این دشمن آشکار رویم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha