پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید مفتح

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه شهرستان بویین زهرا گفت: ایده کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی از سوی مقام معظم رهبری پیشنهاد شد و مرتباً پیگیری می‌شود، لذا باید در هر دو کانون تفکر در ایران اسلامی، یعنی حوزه و دانشگاه با جدیت عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین حجت الاسلام والمسلمین محمد همایون زرینه صبح امروز درجمع طلاب واساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح، گفت: با وجود آن که دکتر مفتح در عرصه‌های گوناگون مشغول مبارزه با رژیم شاه بود، اما از تالیفات و انجام پژوهش نیز غافل نبود و آثار ارزشمندی به از ایشان به یادگار مانده است.

وی با اشاره به این که شهید مفتح همواره با اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه زندگی کرد و شهادت او نیز تبلوری از این تفکر بود، افزود:  اکنون دانشگاهیان و حوزویان ضرورت اهمیت وحدت این دو نهاد را به خوبی دریافته اند و از زمان شهادت شهید مفتح تا به حال، گام های بسیار مهمی برداشته اند.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: دانش فراوان این روحانی در حوزه و دانشگاه از او شخصیت منحصر به فردی ساخت و اگر اکنون این عالم مجاهد حضور داشت، به دلیل اینکه خود صاحب اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود، این تفکر آسان تر تحقق می یافت.

حجت الاسلام زرینه به آثار ارزشمند وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه اشاره کرد و بیان داشت:  وحدت باید حول حل و فصل معضلات جامعه شکل بگیرد و به عنوان راهکاری برای تحقق این هدف، ایده کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی از سوی مقام معظم رهبری پیشنهاد شد و مرتباً پیگیری می‌شود، لذ باید در هر دو کانون تفکر در ایران اسلامی، یعنی حوزه و دانشگاه با جدیت عملیاتی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha