شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبادی راهداری

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آمار حوادث جاده‌ای نگران‌کننده است، گفت: شرط نخست برای جلوگیری از حوادث تلخ و ناگوار وجود وسایل نقلیه استاندارد است که باید مسؤولین ذیربط به این موضوع توجه کنند و موضوع دوم در حوادث جاده‌ای مسئله راه های استاندارد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی،  امروز در دیدار با کارکنان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: از منظر قرآن کریم بهترین افراد کسانی هستند که برای مردم سودمندتر باشند.

وی با بیان اینکه همچنان که خداوند فرموده در آینده هر روز وسایل نقلیه بشر جدیدتر می‌شود، گفت: عالم همه از آن خداوند است و انسان از خود چیزی ندارد و تنها انسان می تواند با عقل، شعور و ابتکار وسایلی را اختراع کند و این ناشی از قدرت خداوند است.


رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آمار حوادث جاده‌ای نگران‌کننده است، گفت: شرط نخست برای جلوگیری از حوادث تلخ و ناگوار وجود وسایل نقلیه استاندارد است که باید مسؤولین ذیربط به این موضوع توجه کنند و موضوع دوم در حوادث جاده‌ای مسئله راه های استاندارد است.


وی با بیان اینکه اگر وسیله و راه استاندارد وجود ندارد، باید رانندگی استاندارد باشد تا جان راننده و مردم به خطر نیفتد، افزود: قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی که برخاسته از تجربه‌های تلخ و شیرین و دانش مربوطه است به حق قابل دفاع می باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر  قوانین راهنمایی و رانندگی به خوبی رعایت شود و در صورتی که حتی راه و وسایل هم استاندارد نباشند، مسافران می‌توانند به سلامت به مقصد برسند.


حجت الاسلام والمسلمین عبادی مهم‌ترین عامل جلوگیری از حوادث جاده‌ای را بهره‌گیری صحیح از وسایل نقلیه و توجه به قوانین و مقررات دانست و گفت: سرعت تا محدوده خاصی در اختیار انسان است و اگر بیشتر از آن باشد به دست فلزی بی شعور می افتد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha