شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام خمینی ، نوه بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران

حوزه/ نوه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، با بیان اینکه دفاع از ولایت فقیه، یک اصل اساسی است، گفت: اگر جایی دیدیم، نظام و رهبریِ انقلاب مظلوم است، باید محکم ایستاده و بدون اینکه توجه کنیم چه کسانی از ما ناراحت می‌شوند، از آرمان ولایت فقیه دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سید علی خمینی، نوه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، امروز در نشستی با طلاب و روحانیون حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه دغدغه همیشگی امام خمینی(ره)، ایستادگی در برابر ظالم بود، اظهارداشت: یکی از ویژگی‌های طلاب و روحانیون باید دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظلم باشد.

وی، احساس مسئولیت در قبال مردم مسلمان و آزادی‌خواه جهان را یکی از وظایف مهم طلاب عنوان کرد و گفت: هرگاه نسبت به همنوع خود و رویدادهای دل‌خراش فلسطین، عراق، سوریه، یمن، بحرین و.... کم اهمیت شدید، از مسیر طلبگی پیامبر و آل پیامبر فاصله گرفته‌اید؛ چراکه طلبه نمی‌تواند نسبت به انسان و حوادث پیرامونی‌اش بی‌تفاوت باشد.

حجت الاسلام خمینی، «بی‌تفاوتی» را آفت بزرگ دنیای امروز دانست و تصریح کرد: ما به عنوان یک طلبه نمی‌توانیم در مقابل ظالم بی‌تفاوت باشیم؛ زیرا «به من چه» ادبیات افراد پوچ‌گرا و فاسد بوده و امروزه یکی از مشکلات جدی تمدن غرب و دنیای کنونی بی‌تفاوتی انسان‌ها نسبت یکدیگر و عدم دردهای مشترک است.

نوه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، با تأکید بر اینکه طلاب باید در سه موضوع «انسان»، «اسلام» و «نظام اسلامی» توجه ویژه داشته باشد، گفت: از منظر امام خمینی(ره) افرادی که لباس دین بر تن کرده و خواهان قدم گذاشتن در مسیر اهل‌بیت(ع) هستند، باید حساسیت‌های زیادی در موضوعات «انسان»، «اسلام» و «نظام اسلامی» داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه امروز مرتبط با «فرهنگ» و «اعتقاد» مردم است، اظهارداشت: متأسفانه حوزه‌های علمیه باوجود پیشرفت‌های فراوانی که در عرصه تولید علم داشته است، اما همچنان روحانیت به‌طور شایسته و کافی نتوانسته جایگاه خود میان آحاد و اقشار جامعه از حیث تأمین‌کننده نیازهای معنوی‌شان را پیدا کند.

حجت الاسلام خمینی، با تأکید بر اینکه تا 10 سال آینده، ثمره انقلاب در حوزه‌های علمیه روشن خواهد شد، گفت: حوزه‌های امروز ایران اسلامی از حیث غنای علمی نسبت به سایر حوزه‌های علمیه تاریخ گذشته بالاتر بوده و این مهم تنها به‌واسطه تلاش علما و زعمای شیعه در سراسر شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره)، تأکیدات بسیاری به تهذیب نفس و ذی طلبگی داشتند، گفت: علت این مهم الگو بودن روحانیت به عنوان نماینده پیامبر ختمی مرتبت، حضرت محمد مصطفی(ص) در جامعه است؛ به همین دلیل طلاب و روحانیون باید دقت بسیار فراوانی در اعمال و رفتار خویش داشته باشند.

نوه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، خطاب به طلاب جوان، اذعان داشت: ورود به دنیای روحانیت، شروع فصلی جدید در زندگی طلبگی بوده و باید تا می‌توانید اندوخته‌های خود را برای پاسخ‌گویی به نیازهای روحی، معنوی و اعتقادی مردم افزایش دهید.

حجت الاسلام خمینی، در بخش دیگری از سخنان خود، حمایت و تقویت نظام اسلامی را یکی از وظایف مهم و اصلی روحانیت حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: تقویت نظام اسلامی یعنی حمایت از مردم و تلاش برای بیان واقعیات جامعه و رفع مشکلات موجود است.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین جایگاه ولایت فقیه، گفت: طلاب و روحانیون باید در حوزه‌های علمیه حرف و مبنای امام و ولایت فقیه در حیطه ثبوت درک کرده و حیطه اثبات برای تقویت و دفاع از نظام اسلامی تلاش کنند.

حجت الاسلام خمینی، فریاد در برابر مشکلات را به معنای دفاع واقعی از نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: دفاع از نظام بدان معنا نیست که از همه‌چیز تعریف کنیم، بلکه دفاع واقعی آن است که با دلسوزی و علاقه اگر فساد، اشتباه و خطایی دیدیم، فریاد برآورده و در حمایت از مظلوم تلاش کنیم.

نوه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، در پایان سخنان خود، ایستادگی و دفاع از رهبر معظم انقلاب را یک اصل اساسی خواند و با بیان اینکه نظام اسلامی نیازمند حمایت روحانیون است، اظهارداشت: اگر جایی دیدیم، نظام و رهبریِ انقلاب مظلوم است، باید محکم ایستاده و بدون اینکه توجه کنیم چه کسانی از ما ناراحت می‌شوند، از آرمان ولایت فقیه دفاع کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha