جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زلزله کوهبنان دهستان جور

حوزه/ حجت الاسلام بیانی نیاز به کانکس را از ضروری ترین نیاز های مردم روستای جور و دیگر روستاهای آسیب دیده دانست و افزود: این منطقه از مناطق سردسیر است و چادر جواب گوی نیاز مردم نیست؛ مسئولین باید در نظر داشته باشند که چادر تنها در ساعات اولیه به کار می‎آید؛ نیاز است برای اسکان این مردم که منازلشان کامل تخریب شده است برنامه‎ ریزی شود.

حجت الاسلام اسماعیل بیانی روحانی مستقر دهستان جور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، در رابطه با زلزله اخیر کوهبنان کرمان گفت: در زلزله اخیر شهرستان کوهبنان، دهستان جور به عنوان مرکز زلزله دچار آسیب زیادی شد که متاسفانه هشتاد درصد منازل روستا تخریب و زلزله دو روز قبل باعث تخریب منازل باقی مانده شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم؛ اما ضررهای مالی مانند تلفات دام وتخریب منازل، آینده معیشتی مردم روستا را دچار بحران کرده است؛ شغل اصلی مردم این روستا کار در معدن است که با وقوع زلزله معادن نیز تعطیل شدهاند و مردم در بدترین وضعیت معیشتی به سر میبرند.

این روحانی مستقر درباره اولین اقدامات در ساعات اولیه زلزله افزود: با وقوع زلزله بلافاصله به سرکشی از روستا پرداخته و سعی بر ایجاد اسکان موقت مردم داشتیم که متاسفانه شب اول اتفاقی نیافتاد  و مردم روستا شب را تا صبح در سرما گذراندند و از فردای آن روز چادرها رسید و بین مردم تقسیم شد.

حجت الاسلام بیانی نیاز به کانکس را از ضروری ترین نیاز های مردم روستای جور و دیگر روستاهای آسیب دیده دانست و افزود: این منطقه از مناطق سردسیر است و چادر جواب گوی نیاز مردم نیست؛ مسئولین باید در نظر داشته باشند که چادر تنها در ساعات اولیه به کار میآید؛ نیاز است برای اسکان این مردم که منازلشان کامل تخریب شده است برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: علاوه بر بحث سرپناه، متاسفانه مردم روستا وسایل گرمایشی نیز ندارند و این موضوع باعث شیوع بیماری در میان مردم شده است که لازم است مسئولین مربوطه اقدام جدی کنند.

روحانی مستقر روستای جور از نوع اطلاع رسانی از وضعیت مردم کوهبنان انتقاد کرد و افزود: رسانه ها وظیفه خود را در قبال مردم زلزله زده کوهبنان به طور کامل انجام نمیدهند؛ خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشت؛ اما رسانه ها باید توجه داشته باشند که مردم دچار آسیب روحی شده اند و نیاز به توجه بیشتری دارند؛ متاسفانه در رسانهها از زبان برخی مسئولین خبرهایی شنیده میشود مبنی بر اینکه مشکلی در مناطق زلزله زده وجود ندارد؛ حال آنکه باید اهالی رسانه خودشان به این مناطق بیایند و شاهد مشکلات از نزدیک باشند.

وی در پایان در رابطه با وظیفه روحانیت منطقه در برابر مردم زلزله زده بیان داشت: وظیفه روحانیت در اینگونه وقایع سنگین تر میشود و علاوه بر وظایف قبلی مانند اقامه نماز و مناسبات دینی، بایستی همچون پدری مهربان به مشکلات روحی و مادی مردم رسیدگی کنند و در کنار پیگیری مطالبات مردم از مشاوره و ایجاد آرامش میان مردم غافل نشوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha