پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نبیل رجب برجسته ترین مدافع حقوق بشر بحرین

حوزه/ نبیل رجب برجسته ترین مدافع حقوق بشر بحرین به تحمل دو سال حبس به اتهام مصاحبه با شبکه های خبری خارجی محکوم شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دادگاه های بحرین دو سال حبس در خصوص مصاحبه با شبکه های خارجی و ادامه محاکمه در خصوص انتقاد به جنگ در یمن، علیه نبیل رجب مدافع حقوق بشر بحرینی را تایید کردند.

دیوان عالی بحرین حکم صادره علیه "نبیل رجب" برجسته ترین مدافع حقوق بشر بحرین مبنی بر تحمل دو سال حبس به اتهام مصاحبه با شبکه های خبری خارجی را تایید کرده و ادامه محاکمه وی در خصوص انتقاد به جنگ در یمن را به ۲۱ فوریه موکول کرد.

رجب ژوئن ۲۰۱۶ (دی ماه ۱۳۹۶) در پی هجوم نیروهای امنیتی و نقاب زده به منزلش در نیمه شب بازداشت شده و سپس به اتهام نشر شایعات و اکاذیب در خصوص اوضاع داخلی بحرین با هدف کاستن از شأن و اعتبار بحرین در مصاحبه با شبکه های خارجی در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶،  محاکمه و به تحمل دو سا حبس محکوم گشته بود.

گفتنی ست محاکمه دیگر نبیل رجب به اتهام انتقاد از جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی و با مشارکت بحرین و همچنین افشاگری در خصوص اوضاع غیر انسانی در زندانهای بحرین همچنان در جریان است که در صورت اثبات جمیع اتهامات، رجب حداقل به پانزده سال حبس محکوم خواهد شد.

دادگاه بحرین امروز جلسه بررسی این تهامات اخیر را به ۲۱ فوریه به تاخیر انداخت.

وی از تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۱۶  در بازداشت بسر میبرد.

تاکنون موسسات حقوقی بین المللی از جمله دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل و همچنین اتحادیه اروپا و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه هایی بازداشت و محاکمه نبیل رجب را محکم نموده، آن را ناقض حق آزادی بیان دانسته و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط وی گشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha