جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور عفوهای مناسبتی مجرمین را دو نوبت در سال عنوان کرد و گفت: عفو در مناسبت های خاص در چند مرحله به فرمایش مقام معظم رهبری انجام می شود؛ اما مقدمات عفو در استان‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی صالحی، مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اداره کل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح دو اداره اصلی را در اختیار دارد گفت: یکی از این ادارات پیشگیری از جرم و دیگری امور مربوط به عفو را بررسی و مدیریت می‌کند.

وی عفوهای مناسبتی مجرمین را دو نوبت در سال عنوان کرد و گفت: عفو در مناسبت های خاص در چند مرحله به فرمایش مقام معظم رهبری انجام می شود؛ اما مقدمات عفو در استان‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور موضوع، پیشگیری از وقوع جرم را از وظایف این سازمان دانست و گفت: موضوع پیشگیری از وقوع جرم از لحاظ فقهی و در واژه های مقدس و اسلامی مانند امر به معروف و نهی از منکر و تقوا نیز بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی با اشاره به مجازات مجرمین گفت: وجود سازمان پیشگیری از وقوع جرم برای این است که از جرم جلوگیری شود و یا اگر شخصی جرمی را مرتکب شد دوباره دنبال این جرم نرود.

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم چیزی است که باعث کمک و تقویت تقوا و خودسازی افراد می شود.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان این که قدمت موضوع پیشگیری در کشور ما 50 سال عمر دارد که با اصطلاح پیشگیری از جرم باب شده است، گفت: موضوع پیشگیری از جرم در مجامع حقوقی از 100 سال پیش مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی، هدایت موضوع پیشگیری را نامنسجم دانست و گفت: این درحالی است که در اصل 256 قوه قضائیه یکی از وظایف این سازمان پیشگیری بیان شده است.

وی افزود: در پنج سال اخیر بر اساس آمار سازمان قضایی نیروهای مسلح در کلیه جرم ها 10 درصد کاهش داشتیم و در این سازمان میزان جرم نسبت به سایر افراد بسیار کم است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی درخصوص نامگذاری هرسال در قوه قضائیه گفت: در قوه قضائیه برای هر سال یک عنوان انتخاب می کنیم و برای امسال نیز عنوان ضرب و جرح را انتخاب کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه با تشکیل کارگروه‌های راه های مبارزه با جرم و پیشگیری از جرم و همچنین در شوراهای استانی راه های پیشگیری از وقوع جرم را بررسی می‌کنیم گفت: این جلسات در شوراها هر سه ماه یک بار و به منظور بررسی جرائم بومی و بین نیروهای خود استان برگزار می‌شود.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در پایان گفت: در مرکز پیشگیری از وقوع جرم، کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم راه اندازی کرده‌ایم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha