پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صالحی

حوزه/ استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهمیت تبلیغ دین و ارزش‌های اسلامی توسط طلاب و روحانیون گفت: جریان سازی و گفتمان سازی از ضروریات کار تبلیغ است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، محمدرضا صالحی پیش از ظهر امروز در جمع شماری از روحانیون و مبلغان استان اظهار داشت: تبلیغ مبانی دینی با تکیه بر یقین و بصیرت حقیقی، خودسازی و خودسوزی در مسیر دیگران سازی، ترویج حقایق و مقابله با رواج خرافات از جمله رسالت‌های حوزویان است.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ دین و ارزش‌های اسلامی توسط طلاب و روحانیون افزود: جریان سازی و گفتمان سازی از ضروریات کار تبلیغ است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: باید بنا بر فرمایشات رهبر انقلاب، تبلیغ را تبدیل به گفتمان سازی کنیم و اقدام بی‌برنامه و بی‌هدف نتیجه مطلوب را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه مقابله با خرافه گویی‌ها و شبهات اعتقادی و دینی وظیفه مهم طلاب حوزه‌های علمیه است، گفت: روحانیان و مبلغان باید تلاش خود را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، مقابله با خرافات و شبهات اعتقادی دو چندان کنند.

استاندار خراسان شمالی با  اشاره به اینکه دشمنان اسلام امروز با انواع ترفندها و توطئه‌ها درصدد تضعیف عقاید دینی قشر جوان جامعه هستند، افزود: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان باید مبلغان و طلاب در بین آحاد جامعه به روشنگری و بصیرت افزایی بپردازند .

وی با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان باید با شناسایی آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و کسب تخصص لازم در رابطه با این آسیب‌ها به تبلیغ مؤثر و کارآمد در جامعه بپردازند، تصریح کرد: شناسایی آسیب‌های جامعه می‌تواند طلاب را در امر تبلیغ و نهادینه‌سازی دستورات دینی موفق‌تر کند.

صالحی با اشاره به اینکه روحانیت باید دین و ارزش‌های ناب اسلامی را به شیوه‌ای صحیح در جامعه تبلیغ و ترویج کند، گفت: با توجه به اینکه روحانیت نقش روشنگری و بصیرت بخشی را در جامعه بر عهده دارد، حضور روحانیت در مجامع مختلف باید با تقویت بصیرت در جامعه همراه باشد.

وی ادامه داد: تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته‌های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، خاطرنشان کرد: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسئله در تاریخ وجود داشته است.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha