سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: روحانیت نقش محوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشستی با رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی، طلبه‌های علاقه‌مند به تبلیغ در زمینه اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی آن می‌توانند ورود کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر و متولیان امر، طلبه‌هایی را که علاقه‌مند به کار تبلیغ در این زمینه بوده را شناسایی و برای آن‌ها دوره‌های آموزشی را برگزار کنند تا این طلبه‌ها شخصاً وارد کار تبلیغ در امر کاهش آسیب‌های اجتماعی و معضل اعتیاد شوند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: طبق آیات صریح قرآن دشمن به دنبال هلاکت نسل و بنیان اقتصادی جامعه اسلامی است و یکی از مهم‌ترین ارکان و حربه‌های دشمن این است که جوانان را به سمت شادی‌های کاذب و انواع اعتیادهای جدید سوق دهد.

وی با تأکید بر اینکه برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید به دنبال نشاط اجتماعی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی بود، گفت: تعریف درستی از شادی و نشاط برای جامعه در آموزه‌های اسلامی ارائه‌شده و باید آن‌قدر این مفهوم با محتوای غنی به جوان ما عرضه شود که بتوانیم اقناع اندیشه‌ای در او ایجاد کنیم تا همراهی او در این موضوع استمرار داشته باشد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: استفاده از ظرفیت مبلغین جوان، اردوهای جهادی، مشاورین مذهبی مدارس، مبلغین هجرت و نیز ظرفیت پژوهشگران حوزوی می‌تواند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استان تأثیرگذار باشد.

برای درمان اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی آن، از روحانیون استفاده می‌شود

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به تحقیقات صورت  گرفته به این نتیجه رسیدیم که برای درمان اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی آن، باید از جامعه روحانیون استفاده شود.

احمد ریواده خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که «برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اولویت کار شما رویکرد فرهنگی باشد».

گفتنی است، در پایان این جلسه  مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری برای هم‌افزایی دراین‌باره تدوین و اجرایی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha