چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
هاشم ابوخمسین

حجت الاسلام هاشم ابوخمسین روحانی مجاهد عراقی گفت: اروپایی ها می خواستند در عراق بمانند تا نفوذ سیاسی در عراق پیدا کنند و بر منطقه تسلط پیدا کنند و تسلط اقتصادی به طبع آن بر کل منطقه بیابند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از شکست کامل داعش در عراق تلاش های سیاسی برای پیش برد آینده سیاسی عراق از سوی احزاب و جبهه های سیاسی مختلف در دستور کار قرار گرفته است.حشد الشعبی که پیش ازاین در رویارویی با دشمن متجاوز داعش و هم پیمانانش به سر می برد و در این عرصه خوش درخشید امروز در آستانه انتخابات پارلمانی به دنبال ایفای نقش حمایتی از احزاب حامی مقاومت در انتخابات است.از سوی دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی که نقش ضعیفی در مبارزه با داعش داشتند به دنبال نفوذ سیاسی در این کشور هستند و به عبارت دیگر به دنبال تضعیف نقش محوری ایران در شکست داعش در منطقه و عراق هستند.

 

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با حجت الاسلام هاشم ابو خمسین روحانی مجاهد عراقی به گفت و گو پرداخت.

حوزه: لطفا در ابتدا در خصوص مهمترین دلایل دخالت عربستان و آمریکا در نا آرامی های اخیر ایران بعد از موفقیت و پیروزی بزرگ ایران در شکست سنگین داعش در عراق و سوریه توضیح دهید ؟

در ابتدا خدا را حمد و سپاس می گوییم که مومنین را عزیز و منافقان را ذلیل کرد و سربازانش را پیروز کرد. جمهوری اسلامی ایران  از غوغا و آشوب های اخیر به سلامت بیرون آمد. چرا که دشمنان می خواستند به ثبات و امنیت قوی جبهه داخلی جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند و این جبهه را مورد هدف قرار دادند. به این دلیل که ایران منبع نیروی محور مقاومت و مظلومین است و مقابل استکبار جهانی ایستادگی می کند و شکر خداوند که بندگانش را پیروز و سربازانش را عزیز کرد.

نقش عربستان سعودی و آمریکا در آشوب اخیر ایران

عربستان سعودی و آمریکا در آشوب اخیر در ایران بدون شک نقش داشتند.عربستان سعودی خود را به مخاطره انداخت و خودکشی سیاسی و اقتصادی و نظامی کرد و تقریبا اعلام جنگ علنی علیه مسلمین و مستضعفین کرد و تا حدودی علنا اعلام کرد که با ائتلاف های ملحدان و غیر اسلام همبستگی دارد . عربستان سعودی همراه با ظالمان علیه مظلومین جنگ می کند. نقش سعودی و دخالت های آنها در آشوب های اخیر ایران واضح و آشکار  بود .و مطالبی که رسانه های سعودی آن را اعلام می کردند ؛اولا مطالب آنها دروغ بود و عکس های غیر صحیح و درستی را منتشر کردند که واقعیت نداشت و عکس هایشان بعضا از راهپیمایی ها و سربازان و پلیس های برخی از کشورهای عربی منطقه بود که به جای ایران معرفی می کردند .عربستان پیش از این هم در زمینه ها و اهداف دیگر در امور ایران بسیار مداخله کرده است . به طوری که محمد بن سلمان اعلام کرد جنگ را به داخل ایران منتقل می کنیم؛ این دلیل کافی است که عربستان قصد ایجاد گرفتاری و به دردسر انداختن ایران را دارد .

تناقض گویی های ترامپ علیه ملت ایران

 دلیلی که بر دخالت آمریکا در امور ایران وجود دارد، اظهارات صریح ترامپ رییس جمهور آمریکا است  که به دنبال تحریف حقایق است و از جهانیان درخواست می کند که برای یاری مردم مظلوم ایران حاضر شوند. گویی که ملت ایران از او درخواست کمک کردند در حالی که پیش از این او مردم ایران را تروریست معرفی کرد و از ورود ایرانی ها به آمریکا ممانعت به عمل آورد و مردم ایران را تروریست توصیف کرد و بعد از دو روز مدافع ملت ایران شد و این اقدام مصداق کامل و واضح و آشکار دخالت دولت های متکبر و استکباری در ایران است.

حوزه: نقش اربیل در نا آرامی های اخیر ایران را چگونه تحلیل می کنید؟

اربیل در حقیقت به رهبری فعلی نماینده کرد ها نیست.بارزانی و حزبش از مجموعه احزابی تشکیل شدند که در حقیقت این احزاب بسیار ناراحت از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران به خاطر همه پرسی اخیر درباره استقلال کردستان  هستند.اربیل از ابتدا نسبت به گرایش ها و رویکردهای اسلامی و آزادی بخش مقاومت دشمنی و تقابل داشت.در اربیل دیدار مهم و خطرناکی بین نماینده اسراییل و آمریکا و بعثی ها و خانواده صدام و ثروتمندان تحریک کننده از یک سو و منافقین خلق جبهه کردها از حزب بارزانی از سوی دیگر اتفاق افتاد.و این خیانت آشکاری بود که مرتکب شدند البته این دفعه اولی نبود که چنین خیانتی رخ داد و در واقع دخالت اربیل انتقام عملی از پاسخ ایران به رد همه پرسی برای استقلال کردستان بود.

انتقام اربیل از ایران به خاطر مخالفت با همه پرسی کردستان

چرا که ایران دیدگاهش ضد همه پرسی اخیر بود و طبیعتا خبرهایی مبنی بر دخالت انگلیس همچنین در امور ایران در حادثه اخیر  مخابره شد.زمانی که وزیر خارجه انگلیس در تهران حضور پیدا کرد و قصد میانجی گری برای آزادی جاسوس انگلیسی را داشت و آنجا تیرش به سنگ خود و با سیاست روشن اسلامی در آنجا برخورد کرد.و بعد از آن که درخواست رد از جانب ایران دریافت کردند صدای بی نظمی و آشوب در ایران شنیده شد با دخالت دولت ها و کشورهایی که در این عملیات حضور داشتند ، کشورهایی همچون انگلیس، منافقین، آمریکا و اربیل و بعثی ها همه این ها در این حوادث دخالت های مکرر کردند. و این دخالت ها با میانجی گری اربیل به منظور ضربه زدن به امنیت و ثبات ایران انجام شد و اما به طور طبیعی نقشه هایشان بر ملا شد و این اتفاق دوستان ایران را مشخص کرد و منافقین و دشمنان ایران را روشن ساخت.

حوزه: دخالت کشورهای اروپایی در امور عراق به نام مبارزه با تروریست از آغاز ظهور داعش در عراق تاکنون را چگونه ارزیابی می کنید؟

 دولت های اروپایی و اتحادیه اروپا تلاششان در اصلاح روابط بین اربیل و بغداد  نقش ضعیفی است و نقش خیلی بزرگی در این زمینه ایفا نکردند در حقیقت دخالت اروپا در بسیاری از امور سطحی و رسانه ای است. یعنی همکاری با ائتلاف بین المللی برای ضربه زدن به داعش عبارت است از دخالتی که بیشتر جنبه رسانه ای دارد و بلکه در بیشتر موارد در نقاطی نیروهایشان فرود می آمد یا آتش به سمت داعش  می فرستادند که مخرب و ویرانگر بود.و به برخی از پایگاه های نظامی و سربازان حشد الشعبی ضربه می زدند، و این دخالت اروپا در عراق ضد داعش بود.

من معتقدم در ابتدای کار داعش به مسیحیان و مسیحیت تجاوز کرد و اگر داعش بر مسلمانان جنوب عراق تجاوز کرده بود اروپا در این جنگ وارد نمی شد.داعش به مسیحیان و آثار باستانی مسیحی در موصل تجاوز کرد و اروپا برای تظاهر جهانی و ژست های دموکراسی در این موضوع ورود کرد اما  اروپا تلاش کرد از طریق این دخالت مال و دارایی به دست آوردند.

اروپایی ها به دنبال نفوذ سایسی در عراق هستند

 اروپایی ها  می خواستند در عراق بمانند تا نفوذ سیاسی در عراق پیدا کنند و بر منطقه تسلط پیدا کنند و تسلط اقتصادی به طبع آن بر کل منطقه بیابند.و برای ملتها و در برخی قوانین در بعضی اوقات مشکلاتی را به بار آوردند . برخی دولت ها تفاهم نامه های استراتژیکی با عراق  داشتند ، همچنین ترس زیادی از داعش که توسط ترکیه به اروپا انتقال پیدا کند قابل کتمان نبود. اگر داعش پیروز می شد ترکیه درگیری شدید با اروپا پیدا می کرد و زمانی بود که مرزهایش را برای داعش باز می کرد تا به اروپا وارد شوند و اینچنین ترکیه فرصت را از دست داد و از این رو نتوانست ترکیه اثر و ضربه کوبنده به مرکز اروپا وارد کند.و از این رو اصرار کردند به دخالت و ورود به عراق برای جنگ با داعش و گویی در مرحله کودکی و یا حتی جنینی به سر می بردند. این رفتارها و اقدامات دخالت آشکار اروپا در مقابل حمایت از عراق و دفاع از عراق و ایستادگی عراق ضد داعش را نشان می دهد.

 

حوزه: آیا حشد الشعبی در انتخابات پارلمانی عراق که در آینده نزدیک در این کشور برگزار می شود مشارکت خواهند کرد؟

در حقیقت عموم مردم عراق و مستضعفین و آزادگان نگاهشان به حشد الشعبی در حال حاضر نگاه منجی و فوق العاده و حلال مشکلات است . نگاه مردم به حشد نگاه افراد تاثیرگذار و مخلص و شریف و پاک است ، حشد الشعبی حزب رسمی و نظامی است و از سوی قانون اجازه ندارد در انتخابات شرکت کند. البته حشد فقط در بخش  نظامی منحصر نشده است. احزاب سیاسی نماینده حشد الشعبی هستند که در انتخابات به دو شکل مشارکت خواهند کرد؛ اول شکل علنی و به شکل ائتلافات بین جریان های حزبی و در حال حاضر این تحرکات و جنبش ها به رهبری مجاهد حاج هادی عامری رهبری می شود و عملا این فعالیت ها آغاز شده که فتح العراق و نصر العراق از جمله این ائتلاف ها است.

حضور احزاب مورد تایید حشد الشعبی در انتخابات پارلمانی عراق

در آنجا تحرکات و فعالیت های غیر علنی وجود دارد یعنی نیروهای مردمی و شخصیاتی که نماینده حشد الشعبی هستند اما نماینده حزب سیاسی نیستند و یا به اسم حشد فعالیت نمی کنند.اما برگزیده و انتخاب شده توسط حشد هستند و ما می دانیم که حشد آن ها را می شناسد و یا بعضی از احزاب و تشکل ها و نیروهای مقاومت اسلامی مردان سیاسی را آماده کردند برای ورود به انتخابات پارلمانی اما نه به اسم و ظاهر حشد الشعبی و ان شاءلله این بار به پارلمان وارد خواهند شد.

 

چنانچه در انتخابات گذشته عصائب اهل الحق وارد پارلمان شد و بسیاری از احزاب مقاومت وارد نشدند مثل کتائب حزب الله که وارد پارلمان نشدند و حزب خراسانیون و جند الامام علی (ع) که ثبت نام هم نکرده بودند.

این کتائب در حال حاضر هم وجود دارند اما ورود پیدا نمی کنند و عصائب به نمایندگی بدر وارد می شود که جزئی از حشد الشعبی است و با اسم صریح خودش وارد انتخابات می شود. بعضی از افراد سیاسی کسانی که نماینده ملت و حشد الشعبی هستند به انتخابات ورود پیدا می کنند. از خدای عزو وجل می خواهیم که انتخابات قوی داشته باشیم .

ان شالله به دست و نیروی ملت عراق محور مقاومت پیروز می شود و از خداوند می خواهیم که فرصت تغییر عملی به سمتی که اکثریت سیاسی غالب هست بوجود آید و نه سیاست دموکراسی توافقی و از خداوند پیروزی و حفظ جمهوری اسلامی ایران و در راس آن رهبری الهام بخش و پیشوایمان آیت الله سید علی خامنه ای  را خواستاریم.

 گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha