پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ پیامبر(ص) فرمودند« اولین خطر مشرکین مکه و مدینه مانند ابوجهل بود؛ اما خطر دوم که خیلی خطرناک تر از اولی است، فتنه منافقین و انسان دو چهره و دو پهلو است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد صبح امروز در مراسم ایام  شهادت حضرت فاطمه(س) که در دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی برگزارشد گفت: پیامبر اسلام(س) در روزهای آخر عمرشان خطری را احساس کردند و برای اصحاب از خطر فتنه گفتند.

این استاد حوزه عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند« اولین خطر مشرکین مکه و مدینه مانند ابوجهل بود؛ اما خطر دوم که خیلی خطرناک تر از اولی است، فتنه منافقین و انسان های  دو چهره و دو پهلو است.

وی افزود: ایشان ادامه دادند« در این فتنه بعضی افراد به ولایت، یعنی حضرت علی(ع) حمله می کنند و لازم است اصحاب  از ایشان دفاع و پیروی کنند».

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه نوع علوم استقرائی است و خیلی به آن اهمیت می دهند، افزود: منظور از این سخن پیامبر(ص) که فرمودند« ای صحابه در فتنه به حضرت علی(ع) رجوع شود»،‌چقدر  بعد از رحلت پیامبر(ص) امت به ایشان، در مسائل کلامی، عقیدتی، توحیدی، سیاستی، فقهی، دینی و ولایت رجوع و یا پیروی کرده است؟.

این استاد حوزه عنوان کرد:با بیان اینکه بعضی از مذاهب در نماز دست روی دست می گذارند و می گویند این سنت است، افزود: اینها با این کار راهشان مسیرشان را از ولایت جدا کردند؛ چون پیامبر(ص) سخن از "على مع الحق والحق مع علی"  گفته بودند .

این استاد حوزه با بیان اینکه منظور پیامبر(ص) از این روایت « الحق مع العلی و العلی مع الحق» این است که راه درست و هدایت ایشان هستند و هرچه غیر این باشد، باطل است و حضرت فاطمه(س) به این حقیقت رسیده بودند  و از ولایت دفاع کردند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha