سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد

حوزه/ امام عصر(عج) خاتم الاوصیاء است و ویژگی همه انبیاء الهی در این بزرگوار جمع شده است و منظور از ویژگی مناصب و اقتداری است که به صورت جداگانه در هر نبی مرسلی بوده ولی همه خصوصیات، شجاعت، علم، قدرت و سایر خصوصیات یک جا در حضرت جمع شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد صبح امروز در مراسم ایام شهادت حضرت فاطمه(س) که با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی و اقشار مختلف مردم در دفتر معظم له درقم برگزار شد گفت: امروز روز جمعه متعلق به حضرت ولی عصر(عج) است، در کتاب احتجاج طبسی آمده است که حضرت فرمودند« مادرم حضرت زهرا(س) برای من اسوه حسنه است».

این استاد حوزه عنوان کرد: امام عصر(عج) خاتم الاوصیاء است و ویژگی همه انبیاء الهی در این بزرگوار جمع شده است و منظور از ویژگی مناصب و اقتداری است که به صورت جداگانه در هر نبی مرسلی بوده ولی همه خصوصیات، شجاعت، علم، قدرت و سایر خصوصیات یک جا در حضرت جمع شده است.

وی افزود: ولی این امام بزگوار می فرماید« مادرم زهرای مرضیه(س) اسوه حسنه برای من است»؛ اما منظور از اسوه بودن چه چیزی است، احتمالات زیادی در آن است، صبر یکی از آن موارد است. حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت رنج های زیادی دیدند، اما صبر و تحمل کرد، حضرت ولی عصر(عج) می فرمایند: مادرم اسوه حسنه است؛ یعنی اسوه صبر بوده و من هم این اسوه را به ارث بردم.

سخنران این مراسم اظهار داشت: در زمان حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اتفاقات و حوادثی پیش آمده که اگر این بزرگواران اقدام به برخورد با دشمن می کردند، قطعا مشکلاتی برای دین و اسلام پیش می آمد و این بزرگواران برای جلوی گیری از آسیب به دین، صبر کردند از حق خود گذشتند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به هجمه وهابیها علیه مسلمانان گفت: این گروه ضاله با هجمه خود مسلمانان زیادی را کشتند و منظور از صبر، یعنی حضرت ولی عصر(عج) این همه مشکلات را دیدند و صبر کردند.

این استاد حوزه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت، نقش بسیار پررنگی داشتند و برای حیات ولایت، جان خود را فدا کردند، عنوان کرد: در تاریخ نقل شده، دشمن برای از بین بردن ولایت برنامه وسیعی را طراحی کرده بود، آنها قصد داشتند برای رسیدن به اهداف وطراحی خود ابتدا ولایت را زیر سؤال ببرند و نبوت را انکار کنند.

وی با بیان اینکه حضرت ولی عصر(عج)، مانند مادرشان، در دفاع از ولایت صبر کردند، اظهار داشت: از دیگر خصوصیات حضرت زهرا(س) دفاع از مظلوم بوده است، حضرت ولی عصر(عج) در این بعُد نیز مادرشان را اسوه حسنه قرار دادند.

40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha