جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله  العظمی نوری همدانی

حوزه/ نباید پرچم جهاد روی زمین بماند، باید مردم همیشه در برابر دشمنان به صحنه بیایند.

 به گزارش خبرنگارخبر گزاریحوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان ناجا، با بیان اینکه انبیاء الهی آمدند تا جامعه اسلامی را هدایت کنند، گفتند: اخلاق، صداقت و پاکی از جمله مسائلی است که آنها تاکید داشتند.

این مرجع تقلید با بیان این که حضرت زهرا(س) شهیده راه ولایت و دین است، افزودند: پیامبر(ص) بر پاکی و صداقت  بر مردم دین را ترویج کردند و مردم را به اسلام دعوت کردند.

معظم له با بیان این که پیامبر(ص) تلاش کردند بین مردم وحدت و یکپارچگی ایجاد کنند، افزودند: بایدسعی کرد همه مسلمانان در مقابل دشمنان با هم وحدت داشته باشند.

 ایشان با بیان این که انقلاب اسلامی دارای ارکان است و ولایت فقیه، مردم و اسلام از جمله آن است، اظهارداشتند: انقلاب کاری کرد بین همه مسلمانان اتحاد برقرار باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: نقش مردم در انقلاب بسیار پر اهمیت است از این رو مسئولین هم باید قدر مردم را بدانند و به آنها خدمت رسانی کنند.        

 معظم له بیان داشتند: انقلاب اسلامی برکات زیاد داشته، از جمله آن همراهی کردن مردم، بیداری  مستضعفان و مبارزه با ظلم و ستم بود.

 ایشان افزودند: پیامبر اسلام(ص) برای گسترش اسلام رابطه با مردم برقرار کرد و توانست فعالیت های زیادی برای اسلام انجام دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی بابیان اینکه حضرت زهرا(س) اولین شهیده راه ولایت و حکومت اسلامی است، گفتند:  در عظمت حضرت زهرا(س) همین اندازه بس که خدا او را ستایش کرد و این بانو کوثر است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دلیل حضرت زهرا(س) بر وصیت غسل در شب، ظلم به آن بانو بود افزودند: براساس روایات معتبره قبر حضرت زهرا(س) در خانه ایشان است. این نشان از مظلومیت اهل بیت(ع) است.

معظم له عنوان کردند: همه اهل بیت(ع) با ظالمین و جبارین مبارزه کردند به شهادت رسیدند، اگراهل بیت(ع) در مقابل ظلم ساکت بودند، کشته نمی شدند.

ایشان بیان داشتند: اینها برای مسلمانان درس است، نباید در مقابل ظالم ساکت بود وساکت نشست. نباید پرچم جهاد روی زمین بماند. باید مردم همیشه در برابر دشمنان به صحنه بیایند. 

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha