پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ناصری

استاد اخلاق حوزه گفت: آنچه باعث شده تا اسلام به دست ما برسد، امر به معروف و نهي از منكر بوده است، اگر كسي خلاف شرع انجام دهد و من هم بي تفاوت از كنار او بگذرم، من هم مانند او عذاب خواهم شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله محمد علی ناصری، ظهر امروز در جمع اقشار مردم اصفهان، در ادامه سلسه مباحث اخلاقی، اظهار کرد:  اگر كسي چشم باطني داشته باشد، نور اعمال و ظلمت اعمال و حالات را مي‌بيند و مي‌فهمد.

وی بیان کرد: اگر مي‌گوييم وضو نور دارد، جنابت، ظلماني و متعفن است، چشم باطن‌بين آن نوراني بودن يا آن تعفن و ظلماني بودن را مي‌بيند و مي‌فهمد، بارها از بزرگان نقل شده كه با مشاهده يك فرد، مي‌فهميدند كه او در حال جنابت است، وقتي شخصي وضو گرفت، نورانيتي دارد که خودش نمي‌بيند؛ اما آنهايي که چشم باطنشان باز است مي‌بينند وضو نداشته باشي، گرد و غباري اطرافت دور مي‌زند كه آنها مي‌بينند.

استاد برجسته اخلاق تصریح کرد: در روايتي دارد كه خدا به يكي از پيامبران خبر داد كه قومش را عذاب مي‌كند، پيامبر علت عذاب همه قوم را پرسيد، خطاب شد كه خوبان، نهي از منكر نكردند و بدان را از كار ناپسندشان باز نداشتند. ،نابراين بايد آنها هم عقوبت شوند.

وی ادامه داد: اگر كمي تأمل كنيم، درمي‌يابيم كه آنچه باعث شده تا اسلام به دست ما برسد، امر به معروف و نهي از منكر بوده است و مؤمنان در برابر كارها و ضوابطي كه برخلاف دستورهاي الهي است، ساكت نمانده‌اند.

آیت الله  ناصری ابراز کرد: بنابراين بايد خود را از فتنه‌اي كه غير ظالمان را هم مي‌گيرد، حفظ كرد، اگر فرزند شما، حجاب مناسبي نداشته باشد، اين يك فتنه است و وظيفة شما پدران و مادران اين است كه او را نهي كنند و اگر ساكت بمانند، همان عذاب و ناراحتي كه براي دختر ايجاد شده، براي پدر و مادر هم ايجاد مي‌شود.

وی اذعان کرد: اگر كسي خلاف شرع انجام دهد و من هم بي تفاوت از كنار او بگذرم، من هم مانند او عذاب خواهم شد، همانطور که در روایات متعدد آمده: «مَن رَضِيَ بِفِعلِ قومٍ فَهوَ مِنهُم؛ هر كس به كار مردمي راضي باشد، او نيز از آنان به شمار مي‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha