جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشنواره علامه حلی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان از آغاز مرحله ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه دومین دوره جشنواره علامه حلی(ره) این استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام کامران پنام، عصر امروز در جلسه توجیهی ارزیابان دومین دوره جشنواره علامه حلی(ره) استان لرستان، در مدیریت حوزه خواهران استان لرستان، با اشاره به اینکه پژوهش اساس فعالیت های علمی تبلیغی در حوزه های علمیه است، گفت: خروجی حوزه در نهایت به تحقیق و پژوهش منجر می شود و در این راستا نیاز است در تربیت طلاب صاحب قلم و تحقیق اقدامات چشمگیری صورت گیرد .

وی با بیان اینکه در مجموع  520اثر از حوزه های علمیه خواهران و برادران استان لرستان به دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی(ره) ارسال شده است، اظهار کرد: این آثار در محورهای علوم قرآنی،فقه و اصول، فرق و ادیان، فلسفه و کلام و تاریخ اسلام، در قالب کتاب، مقاله، پایان نامه و تحقیق پایانی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

دبیر جشنواره علامه حلی(ره) استان لرستان با بیان اینکه درطول سال قریب به  30 کارگاه پژوهش در راستای کیفیت بخشی به آثار طلاب در مدارس علمیه استان برگزار شده است، گفت: تلاش می شود تا ضمن برگزاری دوره های تکمیلی کارگاههای روش و تحقیق از طلاب برگزیده جشنواره های اول و دوم در طرح های تحقیقاتی دستگاهها و نهادهای مختلف استفاده شود .

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه از امروز ارزیابی از  520 اثر طلاب پژوهشگر حوزه های علمیه خواهران و برادران استان توسط ارزیابان به مدت  3 ماه در مراحل اجمالی، تفصیلی اول و تفصیلی دوم آغاز شده است، گفت: با ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره درنهایت آثار برتر در اختتامیه دومین دوره استانی جشنواره علامه حلی (ره) معرفی و مورد تجلیل قرارخواهند گرفت.

برپایه این گزارش، در این جلسه راهکارهایی برای ارتقاء فرهنگ پژوهش، پیشنهاداتی برای وحدت رویه برگزاری جشنواره ها و همچنین آسیب شناسی برگزاری اولین دوره جشنواره استانی علامه حلی(ره) از طرف ارزیابان پژوهش بررسی و مورد بحث قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha