پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 442814
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
جشنواره  كتاب سال رضوي

حوزه/ در راستای اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوی، مشارکت و حضور دانشمندان، اندیشمندان، نویسندگان و صاحبان آثار حوزه فرهنگ رضوی، فراخوان یازدهمين جشنواره بین‌المللی كتاب سال رضوي در جهان اسلام منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی با اشاره به دست آوردهای جشنواره کتاب سال رضوی در سال‌های اخیر گفت: جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی موجب شد گنجینه بی نظیری شامل 3000  اثر با موضوع حضرت رضا(ع) گردآوری شود که بسیاری از این آثار نوشته دانشمندان بزرگ اسلامی می‌باشد.

محمدهادی زاهدی خاطرنشان کرد: جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی با حضور در عرصه بین‌المللی، توانسته ارتباط بسیار خوبی با محققان، پژوهش‌گران، سازمان‌ها و مراکز علمی، فرهنگی و پژوهشی در جهان اسلام برقرارکند و آثار تولید شده توسط این محققان را گردآوری نماید.

وی با بیان اینکه، اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعاليت‌هاي علمي، هنري و پژوهشي مرتبط با سيره، زندگي و ابعاد مختلف شخصيت هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت، حضرت امام رضا(علیه‌السلام)، شناسايي، تجليل و حمايت از توليدكنندگان و پديدآورندگان آثار برتر فرهنگي و هنري در زمينه فرهنگ رضوي و كمك به انتشار گسترده آن‌ها را از اهداف برگزاری جشنواره بین المللی انتخاب كتاب سال رضوي عنوان کرد .

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی گفت: یازدهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب كتاب سال رضوي با محتوای تأليف، ترجمه و پايان‌نامه با موضوع امام رضا(علیه‌السلام) و خاندان آن حضرت، به مناسبت ميلاد با سعادت عالِم آل محمد، حضرت علي بن موسي الرضا(علیه‌السلام)، ولادت با بركت حضرت فاطمه معصومه(سلام‌اللّه‌عليها)، هم‌زمان با دهه كرامت، در سازمان كتابخانه‏ها، موزه‏ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه یازدهمین جشنواره انتخاب كتاب سال رضوي شامل بخش‌هاي مختلفي مانند كتاب چاپی، كتاب ديجيتال، پايان‌نامه و رساله، حمایت از آثار رضوی و ناشر فعال مي‌شود و آثار ارسالي بايد داراي يكي از بخش‌هاي پنجگانه با موضوع امام رضا(عليه‌السلام) و خاندان آن حضرت باشد كه طي سال‌هاي‌ 1396و1397منتشر شده باشد افزود: آثار ارسالی با موضوع امام رضا(علیه‌السلام) و خاندان امام رضا(علیه‌السلام) [حضرت موسی الکاظم، حضرت جواد الائمه، حضرت حسين بن موسي الكاظم، حضرت احمد بن موسي الكاظم «شاهچراغ» عليهم‌السلام، و حضرت فاطمه معصومه سلام‌اللّه‌عليها‌] در هر يك از بخش‌هاي پنج‌گانه، در جشنواره شرکت داده شده و مورد ارزیابی و داوری قرار میگیرند.

گفتنی است، نويسندگان، ناشران و علاقه‌مندان به جشنواره انتخاب كتاب سال رضوي مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت اين جشنواره به نشاني  http: //library.aqr.ir/ketabsal   مراجعه نمایند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha