پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام محسن محمدی

حوزه/ یکی از مهمترین موانع همگرایی در جهان اسلام، گروه های تروریستی و تکفیری هستند، این گروه ها همواره با برداشت نادرستی که از اسلام دارند، بیشترین ضربه را به وحدت مسلمانان وارد می کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام محسن محمدی در جشنواره بین المللی شیخ طوسی که امروز در قم برگزار شد،با اشاره به نقش گروه های تکفیری در جدایی مسلمانان و ایجاد تفرقه در جهان اسلام، گفت: مهمترین مولفه های همگرایی هنجارها و ایده های مشترک،  هویت جمعی،  یادگیری اجتماعی و فرایند های مبادله ارتباطی هستند.
برگزیده جشنواره بین المللی شیخ طوسی اظهار داشت: یکی از مهمترین موانع همگرایی در جهان اسلام،  گروه های تروریستی و تکفیری هستند،  این گروه ها همواره با برداشت نادرستی که از اسلام دارند، بیشترین ضربه را به وحدت مسلمانان وارد می کنند.
پژوهشگر پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی، عدم تبعیض ایمان و دو قطبی هویتی را از موانع معرفت شناختی همگرایی دانست و بیان داشت: بسط اندیشی سازه انگارانه،  جامعه پیچیده امروز،  عقل ساده یاب،  غلبه احساس بر تعقل،  ظاهر گرایی،  تعصب و همچنین  فقدان عقلانیت کارآمد،  از دیگر موانع معرفت شناختی همگرایی در جهان اسلام می باشند.
وی در ادامه با اشاره به سرفصل های موانع همگرایی گفت: مهمترین سرفصل های موانع همگرایی در جهان اسلام،  معرفت شناختی، ارتباطی، سیاسی، فرهنگی _اجتماعی و اخلاقی هستند که پژوهشگران و سیاست گذاران جهان اسلام بایستی به این سرفصل ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha