پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کاشت نهال در حوزه علمیه

حوزه/ همزمان با پانزدهم اسفند، روز درختکاری، اساتید و طلاب حوزه علمیه مازندران در مدارس خود اقدام به کاشت نهال کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، همزمان با پانزدهم اسفند، روز درختکاری، اساتید و طلاب حوزه علمیه مازندران، در مدارس خود اقدام به کاشت نهال کردند.

بر اساس این گزارش، پرسنل اداره کل منابع طبیعی استان مازندران شعبه غرب استان امروز با حضور در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر به همراه جمعی از طلاب و اساتید این مدرسه، در فضای این مدرسه علمیه نهال درخت کاشتند.

                              

حجت الاسلام محمد مشایخ، استاد حوزه علمیه شهید بهشتی نوشهر در حاشیه این مراسم با بیان این که یکی از موارد آسیب زای جنگل ها در مازندران، قطع بی رویه  و فراوان درختان است که تاکنون چاره ای برای  حل این معظل اندیشیده نشده است، افزود: طلاب و روحانیان به عنوان هادیان جامعه نقش مهمی در تبیین نقش جنگل ها و مراتع در حفظ طبیعت بر عهده دارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کاشت نهال در اسلام از اهمیت زیادی برخوردار و مصداق باقیات‌صالحات است، گفت: انسان پس از مرگ خود از ثواب کاشت درخت بهره‌مند‌می شود.

                                 

وی با بیان این‌که اسلام به ما توصیه می‌کند نسبت به محیط‌ زیست خود مهربان بوده و به‌ اندازه نیاز از نعمات الهی برداشت و صرفه‌جویی کنیم، افزود: متأسفانه بشر امروز گرفتار حرص و طمع بوده و همین طمع موجب شده که بیش‌ از حد از منابع طبیعی برداشت کند.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: با کاشت نهال ضمن کمک به فضای سبز که موجب نشاط و شادابی می‌شود می‌توانیم از هجوم آلودگی به محیط جلوگیری کرده و زمینه افزایش تولید اکسیژن سالم را فراهم کنیم.

وی بابیان این‌که شکستن یک درخت طبق سخن رسول خدا(ص) مانند شکستن بال فرشتگان است، اظهار داشت: درخت تنها موجودی است که روی کره زمین از چیزهای آلوده چیزهای پاک ساخته و در اختیار سایر موجودات قرار می‌دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش مهم طلاب و روحانیان در آگاهی بخشی در جامعه پیرامون حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، گفت: مبلغان دینی می توانند در منابر و خطابه های خود از آثار زیان بار قطع بی رویه درختان در جامعه برای مردم سخن بگویند.

وی با بیان این که متأسفانه هنوز بسیاری از مردم از اثر وجودی یک درخت یا گیاه در تغییرات آب و هوایی مطلع نیستند، خاطرنشان کرد: طلاب به عنوان اقشار مورد وثوق و اعتماد مردم باید با هدایت فکری جامعه، آنها را از محاسن تقویت و گسترش فضای سبز و منابع طبیعی مطلع کنند.

استاد حوزه با توصیه به مردم برای کاشت درخت در هفته منابع طبیعی، گفت: در فرهنگ ما درخت و کاشت درخت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ایران به داشتن باغ‌های زیبا و درختان کهن‌سال در جهان شهرت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha