جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کامبوج از گواهینامه و لوگوی حلال رسمی ملی پرده برداری کرد

حوزه/ کشور کامبوج در جنوب شرقی آسیا صاحب گواهنیامه و لوگوی حلال شده و از این پس شرکت ها و رستوران ها در این کشورمی توانند به طور رسمی گواهینامه حلال کامبوجی داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از .b2b-cambodia، کشور پادشاهی کامبوج در جنوب شرقی آسیا صاحب گواهینامه و لوگوی حلال می شود و این بنیاد حلال در راستای خدمات رسانی به افراد و شرکت هایی که محصولات و کالاهای حلال و اسلامی خرید و فروش می کنند فعالیت می کند.

مائو تورا وزیر امور بازرگانی کامبوج در این باره گفت: ما از این پس گواهینامه و لوگوی حلال مخصوص به خودمان را که در 8 سال گذشته برای ایجاد آن فعالیت شده خواهیم داشت. در این راستا از همه شرکت ها می خواهیم برای گرفتن این لوگو اقدام کرده و در توسعه اقتصادی کشور در داخل و خارج مشارکت داشته باشند.

دکتر تورا که در یک کارگاه آموزشی بین المللی پیرامون گواهینامه های حلال برای رستوران ها و قصابی های کامبوج سخنرانی می کرد گفت: از این پس لوگوی حلال مخصوص به کشور خودمان را خواهیم داشت و نیاز به استفاده از گواهینامه حلال کشورهای دیگر برای برای محصولات مان را نخواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر اساسا بر روی کار رستوران ها و برخی محصولات صادراتی تمرکز کرده ایم. ما می خواهیم لوگوی حلال کشورمان در تمام دنیا شناخته شده و گردشگران مسلمان را به کامبوج جذب کند.

سیم محدود، عضو بالاترین شورای امور مذهبی اسلامی در کامبوج نیز در این باره گفت: هدف ما از ایجاد این لوگوی حلال جذب گردشگران مسلمان بیشتر به کشور و افزایش صادرات محصولات حلال است.

وی افزود: ما به این لوگوی حلال اعتماد داریم، زیرا توسط شورای و وزارت امور بازرگانی مورد تایید قرار گرفته است. این گواهینامه برای محصولات ما در میان مسلمانان و همچنین غیرمسلمانان اعتمادسازی خواهد کرد.

هم اکنون بسیاری از رستوران ها در کامبوج با صاحبان مسلمان و غیرمسلمان هستند که ادعای حلال بودن می کنند و می توانند به صورت رسمی مارک حلال را از وزارتخانه دریافت کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha