جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام افاضاتی

حوزه/ حجت الاسلام رضا افاضاتی گفت: طلاب باید در کنار زیبا خوانی قرآن‌ به تفسیر و معنای قرآن احاطه داشته باشند، چرا که قرآن اعجازهای زیادی دارد و مهمترین آن اعجاز محتوایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمان، حجت الاسلام رضا افاضاتی در آغاز مرحله دوم مسابقات قرآنی ویژه طلاب مدارس علمیه استان کرمان گفت: این حرکت قرآنی که در مدارس علمیه استان صورت گرفته، حرکت بزرگی است که ‌امیدواریم قدرتمند به مسیر خود ادامه دهد.

مدیر مدرسه علمیه سطح عالی امام مهدی(عج) کرمان ادامه داد: تلاوت و روخوانی قرآن جایگاه ویژهای داد و در روایات آمده که حتی نگاه به قرآن ثواب دارد، پس به طریق اولی خواندن قرآن و زیبا خواندن آن ثواب بیشتری دارد.

وی افزود: آنقدر تلاوت قرآن اهمیت دارد که انسان درجات بهشت را بر طبق میزان تلاوت قرآن طی میکند. انس با قرآن عنایتی است که خدا به هرکسی نمیدهد و شما طلاب باید شاکر این موضوع باشید‌.

حجت الاسلام افاضاتی اظهار کرد: آنچه مهمتر است بحث محتوا است، باید بتوانیم از تلاوت عبور کنیم. تلاوت معبری است که راه ورود انسان به فهم ‌قرآن را باز میکند. این مسایل مقدمه است و باید طلاب در کنار زیبا خوانی قرآن‌ به تفسیر و معنای قرآن احاطه داشته باشند، چرا که قرآن اعجازهای زیادی دارد و مهمترین آن اعجاز محتوایی است.

وی تصریح کرد: قرآن ‌کتابی است که تعلیم میخواهد و این کتاب، کتابی نیست که انسان بتواند به تنهایی آن را بفهمد، بلکه باید تعلیم ببیند. هدف بعثت تعلیم قرآن است و باید اهتمام به شناخت قرآن، اولویت حوزه و دانشگاه باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حكيم زاده IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    بنظر می آید که قرآن اعجاز واحدی دارد که در صدر اسلام روشن بود وبا گذشت زمان فراموش شد که تحلیل گران اعجاز قرآن به سوی اعجازهائی متعدد رفتند که هیچکدام ایفای مطلب نمیکند
  • حكيم زاده IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    بنظر می آید با شواهدی از قرآن کریم و از تاریخ میتوانیم به اصل اعجاز پی ببریم وبه یک تعریف جامع ومانع برای اعجاز قرآن برسیم ودلیل آنکه این کتاب از آن خدای احد وواحد برای ما روشن گردد ونمی توان هیچ نقضی بر قرآن محمدی وارد کرد
  • حكيم زاده IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    با شناخت اعجاز اصلی قرآن خواهیم دانست که چرا عرب گفتند قرآن شعر است وچرا نتوانستند مانند آن بیاروند با تمام قوت بلاغتی که داشتند وچرا قرآن شعر نسیت حتی کسانی که گفتند شعر آزاد وچگنه رد کنیم قول کسانی که گفتند در قرآن از شعر جاهلی استفاده شده است وشگفتی بیان قرآن برای ما روشن خواهد شد
  • حكيم زاده IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    با شناخت اعجاز واقعی قرآن خواهیم دانست که نظریه صرفه هیچ کار بردی ندارد بلکه میتوانیم نظریه ی تصرف جایگزین آن کنیم یعنی تصرف الهی در بیان عرب اگر اعجاز واقعی را بشناسیم خواهیم دانست که چرا نمیتوان مانند این بیان آورد ووجه عجز بشر آشکار میگردد