پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مادر شهیدان زین الدین

حوزه/ در این روزها شاهد هجمه و حمله به بحث حجاب هستیم، حجاب دلیل قرآنی دارد و نمی توان از آن به سادگی گذشت و اگر سخنی در این رابطه بیان می شود، تنها قصدشان هجمه علیه دین و بی بندو باری در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مادر شهیدان زین الدین  پیش از ظهر امروز در همایش ملی که با موضوع زن پرورش دهنده جامعه پاک و دامن پاک – جامعه پاک که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم برگزار شد، با بیان این که در طول 8 سال دفاع مقدس از دامن زنان پاک، مردانی به میدان رفته اند که توانستد اثر گذار باشند، گفت: ولایت محوری، خدا محوری و رسیدن به ارزشهای دینی از مسائل مهمی بود که در دانشگاه پاک زنان رقم خورد.

وی با بیان این که در قرآن کریم، آیات مختلف در مورد زنان پاک و صفات آنها مباحث و دستورالعمل هایی را برای زندگی سالم مطرح می کند، افزود: در قرآن داستان آسیه زن فرعون مطرح شده که چگونه این زن توانست الگو برای زنان باشد.

مادر شهیدان زین الدین با بیان اینکه در کلام امام راحل مباحثی برای عفت عمومی مطرح شده و حجاب در قرآن مورد توجه قرار گرفته، اظهار داشت: سوره نور از مسائل تربیتی است و عفت را بیان کرده و می توان از آن بهره برد.

وی با بیان اینکه در این روزها شاهد هجمه و حمله به بحث حجاب هستیم، گفت: حجاب، دلیل قرآنی دارد و نمی توان از آن به سادگی گذشت و اگر سخنی در این رابطه بیان می شود، تنها قصدشان هجمه علیه دین و بی بندباری در جامعه اسلامی است.

مادر شهیدان زین الدین با بیان اینکه دشمن از طریق ترویج بی حجابی قصد دارد جامعه اسلامی را به مسائل غیر شرعی و  بی عفتی و بی دینی و نهایتا بی بندو باری سوق دهد، اظهار داشت: جامعه غرب نمونه بارزی از این مسئله است و اگر بی بندباری، ارزش بود آن را نفی نمی کردند.

وی با بیان اینکه اسلام تأکید زیادی بر اهمیت جامعه اسلام از طریق زناشویی و ازدواج کرده است، گفت: زندگی سالم در  برقرار کردن مبانی دینی و ارزشی محقق می شود.

مادر شهیدان زین الدین عنوان کرد: زمانی جامعه سالم و  خالی از فساد شکل می گیرد که مبانی دینی، ارزش تلقی شود و باورهای دینی یقینی شود.

مادر شهیدان زین الدین افزود: براساس آیات سوره احزاب، زندگی سالم، زندگی است که دور از شراف گرایی و به دور از تجمل گرایی باشد.

وی عنوان کرد: اگر زندگی دور از تجمل گرایی و اشراف گرایی و براساس دین شکل گرفت، در این چنین جامعه ای،  فرزندان پاک وارد جامعه خواهند شد و می تواند نقش آفرین باشند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha