دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عبادی در دیدار با دانشجویان

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امر به معروف و نهی از منکر را شرط سلامت جامعه دانست و گفت: نباید شاهد این باشیم که عده ای هر روز قانون کشور را بشکنند و آبرو و حیثیت جامعه اسلامی را خدشه‌دار کنند که این فقط بخشی از مسئله است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار  دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر یک مسئله‌ای است که اگر در آن دقت شود به‌ضرورت جزء بدیهیات است و جز کسانی که دچار سفاهت اند برای هر انسان عاقلی قبل از آنکه اهل ایمان باشند اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: برای همین است که می‌بینیم در جوامع غیر ایمانی بر آنچه که تعریف می‌کنند حساس‌اند و سخت برخورد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در جوامع غیر ایمانی بر این عقیده هستند که نظم اجتماعی چتری است که باید همه از آن بهره بگیرند و کسی که مخل است، باید دستش را از منافع ملی کوتاه کنند، حال اگر یک جامعه ایمانی باشد باید چگونه بود؟!

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه وقتی بحث حفظ محیط‌ زیست می‌شود، خیلی ها افتخار می کنند و خودشان را جزء انسان‌های پیشرفته می‌دانند، گفت: مسئله دفع آفات جزء مسائل اصلی سرمایه‌گذاری است که اگر نباشد همه چیز از بین می‌رود.

وی تبیین کرد: در بخش سلامت اعتبار مصرف کردن چقدر زیاد است وقتی همه اینها را قبول دارند چطور در بحث انسانیت انسان و فرهنگ بی تفاوت هستند؟! اینجا تناقض‌گویی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه به ما مسئولیت داده اند که جلوی این گرگ‌های درنده و سگ‌های هار را بگیرید و ما این مسئولیت را پذیرفته‌ایم و مردم هم به ما اعتماد کرده اند گفت: نباید شاهد این باشیم که هر روز قانون کشور را بشکنند و آبرو و حیثیت جامعه اسلامی را خدشه‌دار کنند که این فقط بخشی از مسئله است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: وقتی گفته می‌شود این شخص خاطی است که فقط خودش باشد و فکرش، اما در واقع مسئله اصلی این است که یک شبکه‌ای است که از بیرون تغذیه می‌شود. از این افراد خاطی، خیلی هایشان آگاه و خیلی هایشان ناآگاه هستند و وابسته به یک شبکه هستند که در یک پروژه طراحی‌شده برای اینکه کل نظام و جامعه و ارزش‌ها و پیشرفت‌ها را نابود کنند، نقش ایفا می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: دشمن می‌خواهد این پروژه را توسعه بدهد تا جایی که جامعه را به‌جایی بکشند که ضعیف شود و نتواند از خودش دفاع کند و در این راستا استکبار جهانی از روی جنازه مردم رد بشود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر اینکه افرادی که مطلع‌اند کمرها را محکم ببندند، گفت: شرط اول در هر کاری آموزش است و ما قبول داریم کسانی که دچار خطا می‌شوند و تحت تاثیر جریانات اجتماعی و سیاسی قرار می‌گیرند، همه معاند نیستند، در واقع ممکن است ندانند.

وی اضافه کرد: در آموزش‌ها قبل از هر چیز باید به مخاطب تفهیم شود که ما دوست تو هستیم، همانطور که یک پدر و مادر مهربان نسبت به فرزندانش حساس است، شرط اول برخورد این است که مخاطب را آگاه کنیم که ما دوستت داریم و می‌خواهیم هم سالم بمانی و هم بارکش بیگانه نباشی.

امام جمعه بیرجند گفت: باید آگاهی فکری و فرهنگی بدهیم و تفهیم کنیم که ما دشمنت نیستیم، بلکه دوستت هستیم، دشمن کسی است که تو را به بی ادبی و بی‌تقوایی می‌کشاند و قانون‌شکنی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه شما باید تفهیم کنید که ما می‌خواهیم آنها سعادتمند در دنیا و اخرت بشوند و افتخار بیافرینند، گفت: چه خوب است که در آموزش‌ها مستند ذکر شود که چه خوابی دشمنت دیده است، لذا اول باید جهل زدایی و بصیرت افزایی شود و بعد هر جا متناسب با موردش بود، مسائل به‌طور صحیح بیان شود تا مسئله را اشتباه نگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان خطاب به حاضرین گفت: امیدوارم سال آینده سال موفقی در پیاده کردن دو فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر باشد که این ها شرط سلامت جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha